البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

پرونده گود حصارک به عنوان یک پرونده حساس روی میز مدیریت شهری قرار دارد

شهردار کرج ضمن تاکید بر اهمیت پردنده گود حصارک گفت: متاسفانه تاکنون مالک مجموعه همکاری نکرده و شهرداری این آمادگی را دارد بر اساس نظر نظام مهندسی و تصمیم کلان نسبت به ساماندهی و مقاوم سازی ۷۲ واحد مسکونی در معرض خطر ریزش در حصارک کرج اقدام کند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، مصطفی سعیدی سیرایی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع تعیین تکلیف ۷۲ خانوار منطقه حصارک کرج اظهار داشت: با وجود اینکه گودبرداری مربوط به ۱۰ سال پیش است از روزی که شهرداری در شورای ششم فعالیت خود را آغاز کرد این موضوع به عنوان یک پرونده حساس روی میز مدیریت شهری قرار گرفت و در این زمینه لایحه به شورای شهر ارائه دادیم.

شهردار کرج بیان داشت: آخرین اقدامات مدیریت شهری کرج این بود که طبق این مصوبه به هریک از خانوارهای  محدوده خطر ریزش گودبرداری مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجاره مسکن از سوی شهرداری پرداخت شود که این اقدام مورد استقبال ساکنان قرار نگرفت.

 وی در ادامه داد: در سفر ۱۸ فروردین ماه  سال جاری رئیس جمهور به استان البرز موضوع مخاطره ۷۲ واحد مسکونی حصارک مورد واکاوی قرار گرفت و دو نشست ویژه در استانداری البرز و نهاد ریاست جمهوری با حضور  مسوولان مدیریت شهری کرج، مالک گودبرداری، اداره کل راه وشهرسازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز و فرمانداری کرج برگزار شد.

شهردار کرج بیان داشت: در این نشست‌ها ، مالک گودبرداری متعهد شد افزون بر پرداخت مبالغی برای اضافه شدن به مبلغ پرداختی شهرداری کرج  به ساکنان ۷۲ واحد مسکونی، ظرف مدت دو سال نسبت به ساماندهی محل گودبرداری اقدام کند.

سعیدی سیرایی افزود: پس از این نشست متاسفانه مالک گودبرداری به بهانه واهی از انجام تعهدات خودداری می کند که باید طبق قانون با این موضوع برخورد شود.

شهردار کرج بیان داشت: متاسفانه تاکنون  مالک مجموعه همکاری نکرده و شهرداری این آمادگی را دارد بر اساس نظر نظام مهندسی و تصمیم کلان نسبت به ساماندهی و مقاوم سازی ۷۲ واحد مسکونی در معرض خطر ریزش در حصارک کرج اقدام کند.

وی یادآور شد: البته اقدامات موقت برای ایمنی واحدهای در معرض خطر انجام شده اما عمر مفید این واحدهای مسکونی از نظر کارشناسی تمام شده و باید سریع تر ساماندهی شوند.

شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرهنگسازی و ترافیک اشاره کرد و گفت : مدیریت شهری در تلاش است تا با احداث پارک های فرهنگی و رفاهی ضمن ایجاد آسایش برای شهروندان ، برنامه های آموزشی و فرهنگی اجرا کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس در هریک از مناطق دهگانه شهرداری کرج باید یک پارک ترافیک داشته باشیم؛ احداث پارک های محله‌ای از اولویت‌ها است و اکنون ساخت پنج پارک محله‌ای در این کلانشهر آغاز شده است.

شهردار کرج با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای سبز در این کلانشهر گفت: طبق برنامه ریزی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد فضای  سبز پارک‌های محله‌ای و بوستان های عمومی به کاشت درختان مثمر بومی کم آب بر و درختان غیر مثمر سازگار با آب و  هوای کرج اختصاص می‌یابد که این اقدام با هدف ایجاد فضای رفاهی مناسب برای شهروندان و استفاده بهینه از فضاهای سبز خواهد بود.

سعیدی سیرایی در ادامه به راه اندازی شورای ویژه حل اختلاف با همکاری دستگاه قضایی در امور مدیریت شهری کرج خبر داد و گفت : این شورا از امروز فعالیت خود را برای  رسیدگی به اختلافات در زمینه ساخت وسازها، املاک و سایر مشکلات شهری آغاز کرد.

وی افزود: پیش بینی می شود تا ۱۵ روز آینده نیز مجمع قضایی ویژه مدیریت شهری در کرج فعالیت خود را آغاز کند که ساختمان این مجمع در حال آماده سازی است؛مشکلاتی که در حوزه ساخت وساز، املاک و امثال آن وجود دارد در این حوزه قضایی بررسی خواهد شد.

شهردار کرج به یکی از برنامه های مدیریت شهری در زمینه توسعه گردشگری و برنامه های آموزش محور اشاره کرد و گفت: در این زمینه برای توسعه گردشگری هدفگذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: احداث پارک‌های موضوعی مانند مادر و کودک و ترافیک زیر مجموعه برنامه های آموزشی و گردشگری شهر کرج تعریف شده است.

شهردار کرج با بیان اینکه ساخت وسازهای غیر مجاز در سه بخش انجام می شود ، گفت : بخشی از این ساخت وسازها در حاشیه های شهر ، بخش دیگر در اراضی قولنامه ای و بخش سوم در املاک دارای پروانه ساخت صورت می‌گیرد.

سعیدی سیرایی با اشاره به  مدیریت شهری در این بخش کاستی ها و ضعف هایی داشته است، افزود: با این وجود در دوره مدیریت شورای ششم تلاش ها بر مهار ساخت وسازهای غیر قانونی معطوف شده است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.