البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

جمع آوری یک روز در میان زباله ها راهکار کاهش تولید زباله در کرج

معاون خدمات شهری منطقه ۴ شهرداری کرج از اجرای طرح جمع آوری زباله ها به صورت یک روز در میان در فاز یک مهرشهر خبر داد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، محمود کشاورز با اشاره به ساماندهی تولید و جمع آوری زباله های شهری،‌ اظهار کرد: جمع آوری یک روز درمیان زباله های شهری قطعا در کاهش تولید زباله و همچنین کمک به داشتن محیط زیست سالم و پاک ماندن هرچه بیشتر خیابان ها کمک شایانی خواهدکرد.

معاون خدمات شهری منطقه  عنوان کرد : تفکیک زباله از مبدا از عوامل بسیار مهم در کاهش آلودگی شهری و کاهش تولید زباله است که با اجرای این روش جمع آوری شاهد میل بیشتر شهروندان به تفکیک زباله از مبدا خواهیم بود.

به گفته وی، کاهش تولید زباله، صرفه جویی گسترده در هزینه ها را به همراه خواهد داشت که از این طریق، اعتبارات مذکور برای اجرای دیگر پروژه های مهم خدماتی، تفریحی و عمرانی هزینه می شود که این امر توسعه شهر را به دنبال دارد.

این مسئول  با اشاره به اینکه امروزه شهرداری ها از یک دستگاه خدمات رسان صرف به نهادی اجتماعی تبدیل شده و موظف به اطلاع رسانی و فرهنگسازی در خصوص موضوعات شهری به مخاطبان خود هستند، افزود: فرهنگسازی شهری از روش های مختلف و استفاده از رسانه های جمعی  با تولید محتوای فرهنگی مرتبط ، به اجرای صحیح این اقدامات کمک شایانی خواهد کرد.

کشاورز  در ادامه گفت: این طرح در مرحله آموزش و فرهنگسازی است و ماه آینده بصورت پایلوت در فاز یک مهرشهر آغاز و زباله ها به صورت یک روز در میان جمع آوری می شود که امیدواریم با همکاری شهروندان این طرح به خوبی اجرا و شاهد کاهش تولید زباله باشیم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.