البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

تمام کارگران ساختمانی و فصلی در صندوق بیمه عشایر و روستائیان بیمه می‌شوند

مدیر عامل اتحادیه مشاغل فصلی و غیر رسمی کشور تاکید کرد: تمام کارگران ساختمانی و فصلی در صندوق بیمه عشایر و روستائیان بیمه می شوند ضمن اینکه بیمه فراگیر برای گروه های اجتماعی تعریف شده است و تمام بیمارستان های کشور موظف به خدمات دهی به بیمه شدگان اجتماعی هستند.


به گزارش البرز نیوز از البرز، جمشید دیوسالار روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در کرج اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷  اتاق های بازرگانی ،  اصناف و  بخش کشاورزی مکلف شدند تا  بر اساس ماده پنج قانون اتاق ها برای برخی مشاغل آزاد مانند کارگران ساختمانی و امثال آن اتحادیه تعریف کنند.

وی با بیان اینکه بیمه مشاغل سیار ، فصلی و آزاد شامل تمام کسانی می شود که از هیچ بیمه ای برخوردار نیستند، گفت : مشاغل صنفی غیر رسمی در ۲۴ گروه مانند معلمان حق التدریسی، دستفروشان، استارتاپ ها، کارگران ساختمانی ، کارگران فصلی ، طلافروشان ، دستفروشان ، کشاورزان ، عشایر و سایر گروه های اجتماعی را شامل می شود.

دیوسالار بیان داشت : دولت سیزدهم در بهمن ماه سال گذشته از یک برنامه برای حمایت های بیمه ای از گروه های مختلف اجتماعی رونمایی کرد  و در این زمینه تفاهم نامه ای  منعقد شد.

وی ادامه داد: بیمه مشاغل غیر رسمی  از سال  ۹۰  در استان البرز آغاز شد و برخی مشاغل مانند کارگران ساختمانی، طلافروشان، سنگفروشان و امثال آنها تحت حمایت های بیمه ای قرار گرفتند که جمعیتی حدود ۶۵ هزار نفر را شامل می شود.

مدیر عامل اتحادیه مشاغل فصلی و غیر رسمی کشور تاکید کرد: تمام کارگران ساختمانی و فصلی در صندوق بیمه عشایر و روستائیان بیمه می شوند  ضمن اینکه  بیمه فراگیر برای گروه های اجتماعی تعریف شده است و تمام بیمارستان های کشور موظف به خدمات دهی به بیمه شدگان اجتماعی هستند.

وی به مزایای بیمه اجتماعی مشاغل سیار و فصلی و غیر رسمی  اشاره کرد و گفت : بیمه شدگان از مزایای مستمری بازنشستگی، تسهیلات مسکن و کالاهای ضروری  برخوردار خواهند شد.

هادی بشیری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز  نیز دراین نشست بیان داشت : در زمان حاضر ۲۰ کارگزار فعال تحت  پوشش  بیمه مشاغل غیر رسمی ، فصلی ، کشاورزان و عشایر در استان البرز داریم .

وی  گفت : اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه همگانی را حق مردم می داند در حالیکه  تا سال ۸۳ تنها کسانی که در  یک مکان اداری یا شرکت خاص فعالیت می کردند از بیمه برخوردار می شدند اما امروز  مشاغل خانگی،  فصلی ، روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

بشیری تاکید کرد: ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، عشایر ، روستائیان ، هنرهای سنتی،  مشاغل فصلی، خانگی، زنبور داری ، اعضای فعال بسیج، رانندگان حمل بار و مسافر شهری می توانند در صورت داشتن  ۱۸ تا ۵۰ سال سن  عضو  صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر شوند.

وی ادامه داد: پرداخت حق بیمه این افراد ۱۵ درصد درآمد بوده که ۱۰ درصد آن توسط دولت و پنج درصد مابقی توسط افراد پرداخت می شود  که ماهانه رقمی حدود ۱۳۳ هزار  تومان و سالانه یک میلیون و  ۵۹۶ هزار تومان است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز  بیان داشت: بیمه شدگان می توانند با پرداخت این مبلغ  از  خدمات بلند مدت  مستمری بازنشستگی و از کار افتادگی و مستمری بهره مند شوند ضمن آنکه مشکلی در بحث  نقل و انتقال سوابق بیمه ای وجود ندارد.

وی  اظهار داشت : همسر و فرزندان بیمه شدگان نیز می توانند عضو صندوق شوند ؛ ضمن آنکه در سال جاری اتفاق دیگری که افتاد در کنار تعهدات بیمه های اجتماعی، تعهدات کوتاه مدت اجرا شد که پرداخت هزینه کفن و دفن  از جمله آنها است .

بشیری گفت : در استان البرز ۱۷ هزار خانوار عضو  بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر هستند که شامل اقشار مختلف اجتماعی می شود.

 وی افزود: اکنون ۹۵۰ خانوار به علت فوت و از کارافتادی از  مستمری این صندوق  در البرز استفاده می کنند.

بهارک شینا  کارگزار صندوق بیمه اجتماعی و عضو شورای سیاستگذاری مشاغل فصلی و غیر رسمی استان البرز در این نشست گفت : زمینه برای بیمه اصحاب رسانه و خبرنگاران آزاد رسانه های جمعی استان در بیمه مشاغل سیار و غیر رسمی فراهم شده است.

وی افزود: همچنین ورزشکاران می توانند از مزایای این بیمه بهره مند شوند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.