البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
X

تغییر مصوبه دولت در شرایط فعلی درست نیست/ کاهش ۵۷درصدی حقوق کارگران، جریان ساز می شود

نماینده مردم البرز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی از مخالفت خود با تعدیل مصوبه افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران خبر داد و گفت: این مصوبه دولت است و مجلس حق دخالت ندارد اما به عنوان نماینده مردم از اجرایی شدن آن حمایت می کنم.


علی حدادی، نماینده مردم البرز در گفت و گو با خبرنگار البرز نیوز در واکنش به اظهارات محمدرضا پورابراهیمی،  رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق 57 درصدی کارگران کشور، تصمیمی بود که با توجه به مشکلات معیشت این قشر از جامعه در هیأت دولت تصویب شد و مجلس نمی تواند دخالت کند.

رئیس مجمع نمایندگان البرز، افزود: این مصوبه قطعا با مباحث و مطالعات کارشناسان این حوزه، تصمیم گیری و اعلام شده و اکنون که در آستانه اجرایی شدن است اگر تعدیل شود به صلاح نیست.

حدادی با تاکید بر اینکه تغییر مصوبه دولت در شرایط فعلی درست نیست، اذعان داشت: کم کردن دستمزد مصوب شده ممکن است جریان ساز شود که به صلاح کشور نیست و با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کارگران، پیشنهاد می کنم تغییری در مصوبه دولت ایجاد نشود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواقب احتمالی این مصوبه افزود: برای جلوگیری از عدم امنیت شغلی و تعدیل نیروی کارگران باید راهکار درست ارائه کرد نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

وی تصریح کرد: لازم است به کارآفرینان و صاحبان صنایع تسهیلاتی تعلق بگیرد که فشار از کارفرما کم شود لذا با راهکارهای حمایتی از صاحبان مشاغل، می توان امنیت شغلی برای کارگران ایجاد کرد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: در نهایت این موضوع به دولت مربوط است چون تصمیم و مصوبه دولت است اما به عنوان نماینده استان البرز در مجلس شورای اسلامی و لزوم حمایت از اقشار مردم خصوصا قشر پرتلاش و زحمتکش کارگر از اجرایی شدن مصوبه افزایش ۵۷درصدی حقوق کارگران حمایت می کنم.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.