البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

نشست مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر و مدیرکل استانداری البرز

در دیدار مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر البرز و مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری البرز راه کارهای توسعه بیمه اجتماعی در استان بررسی شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز هادی بشیری در نشست با عبدالعظیم شمخانی  مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری البرز که با هدف گسترش توسعه بیمه اجتماعی در استان برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از وضعیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استان البرز گفت : در سه سال اخیر استان البرز رشد چشمگیری در جذب بیمه شده جدید داشته و توانسته جزء سه استان برتر در کشور باشد.

وی ادامه داد: این امر مهم در شرایطی فعلی و بدون اطلاع رسانی جامع، اتفاق افتاد لذا چنانچه از تمام ظرفیت های استانی برای اطلاع رسانی استفاده شود از طریق هم افزایی  می توان ضریب پوشش بیمه ای در استان را با سرعت بیشتری بهبود بخشید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۶هزار بیمه شده تحت پوشش این صندوق در استان وجود دارد که ۶۶% از آن را روستاییان و عشایر، ۱۵% کشاورزان، ۱۲% ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و ۷% مابقی را سایر اقشار تشکیل می دهند.

بشیری گفت: از این تعداد بیمه شده ۹۳۰ خانوار به علت بازنشستگی از کارافتادگی و یا فوت بیمه شده مستمری بگیر صندوق در استان هستند.

عبدالعظیم شمخانی مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری البرز در ادامه این نشست با تاکید بر نقش و اهمیت جایگاه بیمه گفت: خدمات این صندوق برای روستاییان قابل تقدیر است و با توجه به اینکه بخشی از حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود هزینه پرداختی برای بیمه شده بسیار کم است .

وی افزود: در استان این امکان وجود دارد که با کمک خیرین افرادی که توانایی پرداخت این مبلغ  را هم ندارند بتوانند بیمه شوند.

شمخانی عنوان کرد: از تمامی ظرفیت های موجود در استان برای گسترش بیمه اجتماعی برای مشمولین استفاده خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.