البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

روابط عمومی هر دستگاه باید به عنوان سخنگوی آن دستگاه ایفای نقش کنند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری البرز، گفت: شورای اطلاع‌رسانی استان به مثابه یک اتاق فکر تصمیم‌ساز ضمن شناخت نقاط قوت و ضعف به تقویت روابط عمومی دستگاه و نهادها کمک خواهد کرد.


به گزارش البرز نیوز از البرز،  نورمحمد فردی در چهل و دومین جلسه شورای اطلاع رسانی استان وظیفه این شورا را انسجام بخشی و جهت دهی گردش اطلاعات در استان عنوان کرد و اظهار داشت: باید ضمن تقویت روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها در دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی از تشتت در اطلاع رسانی دستگاههای دولتی و نهادهای حاکمیتی جلوگیری شود.

وی ادامه داد:  سیاست گذاری، هماهنگی ادارات و سازمانها برای اطلاع رسانی از جمله اقدامات شورا بوده تا سیاست‌های کلان دولت برای آشنایی مردم با فعالیت های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی و دیگر موارد مشابه پیاده‌سازی شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان ضمن تأکید بر اهمیت راهبردی اعتماد متقابل مردم و دولت اطلاع‌رسانی شفاف و پاسخگویی در مقابل مردم و افکار عمومی و نخبگان را موجب تقویت اعتماد متقابل حاکمیت و مردم و گسترش مشارکت عمومی در اداره کشور و جریان توسعه ارزیابی کرد.

فردی افزود برای برگزاری منظم اثربخشی جلسات و پیگیری مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده ضرورت دارد که دبیر شورا با ایجاد ساز و کارهای لازم برای این امر تمهید نماید.

فردی گفت: در هر صورت آنچه در حال حاضر اهمیت زیادی در ارتباطات و تعاملات کشوری و جهانی دارد گردش صحیح اطلاعات و تنویر افکار عمومی است کشورهای اطلاع‌رسانی می‌تواند در این راستا با نیازسنجی و شناخت موثر از وضعیت جامعه بخشی از خلاء اطلاع‌رسانی را مرتفع نماید.

فردی گفت: بدون تردید شورای اطلاع رسانی استان یکی از شوراهای مهم و تاثیرگذار است و از این رو مدیریت و اقناع افکار عمومی باید در سایه تعامل و هم افزایی و هماهنگی کامل بین مدیران و حضور موثر آنان انجام گیرد.

معاون استاندارگفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را در کنار روابط‌عمومی‌ها ایفا نمایند رسانه‌ها به عنوان یک امکان و بستر بالقوه مناسب ترین فرصت را برای ارتباط روابط عمومی و افکار عمومی فراهم سازند و از این فرصت باید بهره گیری لازم انجام گیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان تصریح کرد: روابط عمومی هر دستگاه باید به عنوان سخنگوی دستگاه بوده و لذا برای رسیدن به این مقصود وجود یک روابط عمومی منسجم و قدرتمند نیاز است که می‌تواند هر سازمان را برای رسیدن به اهداف خود یاری کند.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی استان در چارچوب سیاست‌های کلی کشور راهبردها و رویکردهای دولت، سیاست گذاری و تبیین خط مشی اطلاع رسانی از عملکرد و دستاوردهای حوزه های مختلف استان تدوین و ترسیم جهت‌گیری اطلاع‌رسانی در جهت پاسخگویی به افکار عمومی در رسانه‌ها با انعکاس شفاف و عملکردها، تشکیل اتاق فکر های مناسب در عرصه مدیریت افکار عمومی ایفای نقش کنند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.