البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

ارتباط بین دانشکده کشاورزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موجب اشتغال دانشجویان می شود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی امروز سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای تخصصی کشاورزی و شیلات زیبادشت در استان البرز با بیان اینکه یکی از حوزه های مهم استقلال؛ استقلال اقتصادی و غذایی است، گفت: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که به ما مربوط است باید ادای دین کنیم.


به گزارش البرز نیوز از البرز، علیرضا عباسی با اشاره به این مطلب که در حوزه کشاورزی با محدودیت آب، خاک و اعتبارات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مهمترین محدودیت کشاورزی، منابع انسانی است. ابتدای انقلاب ۷۰ درصد جامعه را جامعه روستایی تشکیل می داد ولی امروزه به ۲۵ الی ۳۰ درصد تقلیل پیدا کرده است و متوسط سن بهره‌برداران هم به بالای ۵۰ سال رسیده است. 

وی با اشاره به این مطلب که در دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی تربیت نیروی انسانی صورت می گیرد ولی با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: از ۱۰۰ درصد دانشجویانی که وارد حوزه کشاورزی می شوند ۵۱ درصد فاقد شغل و ۴۹ درصد شاغل می شوند. ۴۰ درصد افراد فاقد شغل در این حوزه به دنبال هیچ شغلی نیستند بنابراین برنامه مهارتی لازم است که این دانشجویان در عرصه کشاورزی شاغل شوند همچنین از افرادی که شغل پیدا می کنند ۳۵ درصد به حوزه کشاورزی مربوط نیست. 

عباسی حلقه مفقوده برای دانشجویان کشاورزی را بحث مهارت آموزی و کارآموزی دانست و تصریح کرد: کارآموزی و مهارت آموزی مورد غفلت واقع شده است و مجموعه فنی و حرفه ای این کار را به خوبی انجام می دهد.

نماینده مردم کرج، فردیس،اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ارتباط بین دانشکده کشاورزی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود داشته باشد، می توان دانشجویان فاقد شغل یا شاغل در غیر از حوزه کشاورزی را به کار در عرصه مرتبط با تحصیل سوق داد. در این صورت است که می توانیم رسالت خود را که بحث امنیت غذایی در کشور است، انجام دهیم.

جمعی از اساتید و هیئت علمی دانشکده پردیس کشاورزی دانشگاه تهران نیز در این بازدید حضور داشتند و از کارگاه کشت گلخانه خاکی، کارگاه پرورش گیاهان داروئی، کارگاه مهارت بنیان، کارگاه پرورش گل و گیاه و کارگاه کشت هیدروپونیک نیز بازدید بعمل آمد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.