البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

ارائه سالانه بیش از ۱۸ هزار مشاوره پیش از طلاق در استان

رئیس دادگستری کل استان البرز با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سال جاری تاکید کرد و گفت: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاه های مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در کارگروه  اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان البرز به تشریح و تبیین شرایط استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: دادگستری کل استان در سال 1394 اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرده است که هم اکنون علاوه بر کرج، در سه شهر فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در حال فعالیت است و سالانه به حدود 6 هزار مراجعه کننده خدمات مشاوره ای ارائه می‌دهند.

ارائه  18 هزار مشاوره در سال

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: این مراکز با فعالیت بیش از ۴۰ مشاور، سالیانه ۱۸هزار جلسه مشاوره برگزار می‌کنند و در حدود 15 درصد موارد منجر به صلح و سازش می‌شود که با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی است.

علل درخواست طلاق

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در ۸ ماهه نخست امسال، ۱۴۶۰ مراجعه به مراکز مشاوره خانواده انجام شده که درحدود ۱۳ درصد منجر به سازش شده است متذکر شد: دخالت خانواده طرفین، بیکاری و نبود درآمد کافی، عدم آشنایی با مهارت های زندگی و اختلال روانی از جمله موارد متعدد درخواست طلاق در استان است.

عالی ترین مقام قضایی استان البرز با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۸ و نیز سال ۹۹ تاکید کرد: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاههای مسئول در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

طرح موفق برای ۱۶۰۱ زندانی

رئیس کل دادگستری استان البرز اجرای طرح های «هجرت» و «هور» با هدف باز اجتماعی کردن زندانیان جرایم اجتماعی در استان را یکی از طرح های موفق دادگستری برشمرد و گفت: در 8 ماهه امسال اجرای این طرح ها در ندامتگاه‌های استان، منجر به مرخصی منتهی به آزادی، مرخصی، آزادی، آزادی با اخذ رضایت شاکی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو و پابند الکترونیک برای 1601 زندانی شده است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز ماده ۱۶ برای اولین بار در استان با پیگیری های مشترک دستگاه های قضایی و اجرایی، گفت: با ایجاد این مرکز، جمع آوری و بازتوانی معتادان متجاهر با شدت بیشتری در حال انجام است.

فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه آسیب‌های اجتماعی

فاضلی هریکندی با بیان اینکه پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی در دستور کار کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی بوده است، متذکر شد: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری، همچنین تشکیل کمیته مشترک مابین دستگاههای عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ و نظارت بر عملکرد آن در کنترل تغییرکاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز موثر بوده است. 

وی با استقبال از پیشنهاد استاندار البرز برای ایجاد قرارگاه اجتماعی استان گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی دستگاههای مختلف وظایف متعددی دارند و کارگروهها و شوراهای متعددی هم مسئولیت دارند و قرارگاه مذکور می‌تواند ضمن ایجاد وحدت رویه و انسجام در اقدامات دستگاه‌های متولی، موجب اثربخشی بیشتر اقدامات شده و از فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه جلوگیری کند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.