البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

مقابله دادستانی ساوجبلاغ با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اشاره به مقابله با تغییر کاربری غیرمجازی در ایام تعطیلات رسمی سال جدید در این حوزه قضایی گفت: ۱۵ هکتار از این اراضی آزادسازی شده که منجر به قلع و قمع ۴۹ بنای در حال ساخت شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، محمدامین عبدی با اشاره به مقابله با تغییر کاربری غیرمجازی در ایام تعطیلات رسمی سال جدید در این حوزه قضایی گفت: حسب گزارش‌های دریافتی و رصد سامانه هوشمند تغییر کاربری‌های غیرمجاز با چهار حوزه اقدام خلاف قانون در روستاهای «سعید آباد»، «عباس آباد بزرگ»، «رضا آباد»، «قنبرآباد» و «کرگلین» این حوزه قضایی  به ترتیب در تاریخ های ۲۹ اسفند، اول و سوم فروردین برخورد قانونی انجام شد.

عبدی افزود: عوامل این تغییر کاربری ها قصد داشتند در ایام نوروز و به گمان اینکه نظارتی در روزهای تعطیل وجود ندارد، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها کنند که با اعمال تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، از تخریب اراضی مذکور و تغییرکاربری آن جلوگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ با اشاره به فعالیت مجموعه قضایی استان در ایام تعطیلات رسمی سال نو با تعیین کشیک ویژه حسب دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان البرز متذکر شد: ارزش اراضی ۱۵ هکتاری آزادسازی شده که منجر به قلع و قمع ۴۹ بنای در حال ساخت شد بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال است.

عبدی با بیان اینکه در این عملیات‌ها، نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساوجبلاغ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ و فرمانده یگان حفاظت استان البرز حضور داشتند متذکر شد: با توجه به ساخت این بناها و دیوارکشی‌ها در اراضی باغی و کشاورزی، در مناطقی که درخت وجود داشت به منظور جلوگیری از آسیب به اشجار،  فقط در موارد ضروری از ماشین آلات برای قلع و قمع استفاده شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.