البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
X

فعالیت هنرهای تجسمی در مجتمع بین المللی مهدیون کرج ابتکاری تازه است

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه و سر کنسول سابق ایران در کربلا گفت: انجام کار دینی و فرهنگی به ویژه در عرصه بین الملل نیازمند منابع غنی و متقن و زمان بسیار برای تولید محتوا است.


به گزارش البرز نیوز از البرز، حسینیان که به مدت 5 سال به عنوان سرکنسول ایران در شهر کربلای  کشور عراق بود، گفت: طی این مدت با فعالیت های  مجتمع بین المللی مهدیون کرج آشنا شدم که برای برگزاری نمایشگاه به عراق و کربلا  آمده بودند تا در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری  کار کنند و این فرصت بسیار مهم و مغتنمی برای معرفی اینگونه فعالیت ها بود.

وی فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی جهت بیان زندگی و معارف اهل بیت را هنری نو و تازه خواند و افزود: این شاخه از هنر به دلیل ایجاد شرایط خاص بصری برای بیننده بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا به حال  نمایشگاه های بسیاری در حوزه روایت وقایع کربلا به روشهای گوناگون  برپا شده اند اظهار داشت: تا به حال  کمتر مجموعه ای کاری به این وسعت در راستای معرفی اهل‌بیت علیهم السلام علی الخصوص امام حسین(ع) و روایتگری وقایع کربلا  انجام داده است . ضمن اینکه  طی 3 سه سالی که این نمایشگاه اختصاصی در منطقه  بین الحرمین کربلا برگزار شد با پیشرفت چشمگیری در خصوص انواع تجهیزات ، تابلوها، ماکتها و لوازم هنری، نحوه چیدمان و  ابتکارات جدید همراه بود .

سرکنسول سابق ایران در کربلا با تاکید بر اینکه انجام کار دینی و فرهنگی بوسیله هنر تجسمی به ویژه در حوزه بین المللی خیلی سخت است و نیازمند منابع متقن و خلاقیتها و بکارگیری نیروی انسانی بسیار است،  تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی و دینی باید از منابع غنی و مستند استفاده کرد و در ابتدا باید سناریوی کار نوشته شود و پس از آن اقدامات اولیه را براساس سناریوی نوشته شده ، آماده سازی کرد و کار را پیش برد.

وی با تاکید بر اینکه انجام کار در خصوص تولید حجم در زمینه هنرهای تجسمی بسیار حساس، دقیق و زمانبر است اذعان داشت: به نمایش گذاشتن نمایشگاه این چنینی در سطح وسیع حائز اهمیت است  و اینکه مسئولیت اصلی هدایت و برگزاری این نمایشگاه  فاخر در خارج از کشور  به همت بانوی فرهیخته و تلاشگر البرزی خانم بهشتی و خانواده ایشان  و نیز کمکهای خالصانه و شبانه روزی خادمین مجتمع مهدیون کرج انجام می شود جای تقدیر دارد.

حسینیان با اشاره به اینکه نمایشگاه روایت گری حادثه  کربلا به مدت 3 سه سال در کشور عراق  طبعا با مشکلات  برپا شد اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاهی ضمن نیاز به  انجام هماهنگی های بسیار در داخل ایران ، محتاج  پیگیری و هماهنگی بسیار زیاد با عتبات مقدسه در کربلا  میباشد  که با توجه به حضور سنگین و متراکم  زائرین از  کشورهای مختلف  در ایام محرم و صفر در عراق بخصوص کربلا ، گرفتن موافقت و مجوز برپایی ۱۰۰۰ متر نمایشگاه از عتبه مقدسه حسینی کار مشکل و مهمی بود که  به لطف خدا و عنایت خود امام حسین ع و نیز پیگیریهای مستمر و ملاقات با مسؤلین اصلی حرمین شریفین نهایتا این مشکل حل شد و همکاری بسیارصمیمانه ای از طرف مسؤلین حرم مطهر امام حسین (ع)انجام شد .

وی نقطه قوت این نمایشگاه را روایت گری به چهار زبان فارسی، عربی و اردو  و انگلیسی عنوان کرد.

وی همچنین ادامه داد: به دنبال راه اندازی این نمایشگاه به همت مجتمع بین المللی مهدیون کرج پیشنهاد برگزاری آن  در برخی  از کشور ها که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی ارتباط نزدیک تری با اسلام و تشیع دارند  همچون لبنان ، سوریه  مطرح شده است  .

سرکنسول سابق ایران در کربلا در پایان گفت: در داخل ایران هم باید با هماهنگی ارگانها و نهادها ، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش،  تسهیلاتی مهیا شود که نسل جوان و نوجوان  ازین نمایشگاه  بازدید  کنند چرا که اینگونه اقدامات در این سنین و دوران  جوانی  تاثیر بیشتری دارد که  در این زمینه متاسفانه ضعف هایی داریم وباید از همان ابتدا  کودکان را در این مسیر قرار دهیم و فضای جذاب نمایشگاه میتواند بسیار موثرتر باشد و باید به صورت ثابت و دائمی برپا شود که شنیده ام  انشاءالله قرار هست این نمایشگاه کامل و پرمحتوا به نام اندیشکده ندبه در مجتمع بین المللی مهدیون کرج بصورت دائمی ایجاد شود.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.