البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
X

عبداللهی: برگزاری هفته منابع طبیعی وظیفه همگانی است/فرضی: مردم با کاشت نهال به حفظ سرمایه های ملی آشنا می شوند/سیرائی: کرج در فضای سبز نمونه می شود

جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور استاندار البرز، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، شهردار کرج و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.


به گزارش البرز نیوز از البرز، آخرین جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور استاندار البرز، فرمانداران، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، شهردار کرج و جمعی از مدیران کل استان در محل سالن جلسات استانداری استان البرز برگزار شد.

لزوم مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه ها در هفته منابع طبیعی

حامد فرضی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ضمن تبیین برنامه های در نظر گرفته شده برای این هفته و ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده تا به این لحظه برای فراهم سازی مقدمات مراسمات پیش رو در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این هفته در استان، کلیات دستورالعمل و برنامه های هفته منابع طبیعی سال جاری را مطرح کرد.

وی با توجه به شعار امسال با عنوان “ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” اظهار کرد: برای دستیابی به سیاست ها و اهداف ترسیم شده منابع طبیعی در این هفته، مشارکت همه جانبه مردم و همچنین دستگاه ها و بهره وری صحیح از ظرفیت تشکل ها، همیاران طبیعت،خیرین آبخیزداری و پایگاه های بسیج در روستاها و شهرها و مرتعداران و بهره برداران الزامی است.

فرضی با تاکید بر اینکه اولویت این اداره برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی امسال با مشارکت و حضور مردم و سازمان های مردم نهاد است، گفت: مردم در هفته منابع طبیعی با حضور در طبیعت و کاشت نهال بیشتر با اهمیت حفظ سرمایه های ملی و خدادادی آشنا می شوند.

مدیر منابع طبیعی استان در خصوص مراسمات امسال افزود: در طی این هفته نیز همانند سال های گذشته برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است که در تمامی این مراسم رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا در اولویت برگزاری خواهد بود.

هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، ضمن تاکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی برای ارتقای فرهنگ عمومی حفظ و توسعه منابع طبیعی به شمار می رود. منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید این فرصت را مغتنم شمرد و نحوه استفاده درست از منابع طبیعی را به مردم آموزش داد و فرهنگ بهره گیری صحیح از این منابع را در جامعه نهادینه کرد.

عبداللهی گفت: قصد داریم شرایطی را فراهم کنیم تا با نهضت درختکاری، سالی ۳ میلیون و ۵۰۰ درخت در البرز کاشته شود.

وی افزود: همچنین در آستانه سال نو شهرداری های استان باید نهال و گل بهاره به صورت رایگان به شهروندان اهدا کنند.

استاندار با بیان ضرورت برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ منابع طبیعی در بین آحاد مردم، تصریح کرد: فراهم سازی زمینه برای برگزاری این مراسمات به نحو احسن، وظیفه ای همگانی بوده و ارگان های سراسر استان موظفند همکاری لازم برای پیشبرد این مهم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز داشته باشند.

تبدیل ایران کوچک به کلان شهری نمونه از نظر فضای سبز و درختکاری

مصطفی سعیدی سیرایی، شهردار کلان شهر کرج، ضمن تاکید بر تعامل و مشارکت همه جانبه شهرداری کلان شهر کرج با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برای تبدیل کرج به  کلان شهری نمونه از نظر فضای سبز و درختکاری، گفت: مجموعه شهرداری برای همکاری در راستای اجرای هرچه باشکوهتر برنامه های هفته منابع طبیعی، آمادگی کامل دارد. 

وی تصریح کرد: شهرداری در حال حاضر در طرح های مختلفی از جمله پویش مردمی “ایرانی سرسبز، ایرانی قوی؛ هر ایرانی یک درخت” و نهالکاری مشارکتی در حلقه دره با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز همکاری کامل دارد که با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است. امید است که با همکاری همه جانبه مردم و تمامی دستگاه ها، گامی مثبت و عملی در افزایش سرانه فضای سبز در استان البرز برداشته شود.

در پایان این نشست، برنامه های پیشنهادی در راستای برگزار شدن هرچه بهتر مراسم هفته منابع طبیعی مطرح شد و مکان مدنظر برای درختکاری ۱۵ اسفند مشخص شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.