البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۳۱
X

بهبود وضع معیشتی آتش نشانان در دستور کار / طرح حمایت از آتش‌نشانان در مرکز پژوهش شورا بررسی می‌شود+فیلم

آتش نشانان شهر کرج در اعتراض به وضعیت معیشت و حقوقی که متناسب با سختی کارشان نیست، روبروی ساختمان شورای شهر کرج تجمع اعتراضی کرده و با حضور در صحن شورا مطالبات خود را نیز مطرح کردند.


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، تعدادی از آتش‌نشانان شهر کرج با توجه به وضعیت  معیشت و حقوقی که متناسب با سختی کارشان نیست و به دلیل بی‌توجهی مسئولان ذیربط روبروی شورای شهر کرج تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این معترضان که حدود ۵۰ نفر بودند هر یک با پوشش فرم سازمان آتش‌نشانی شهر کرج در این تجمع شرکت کردند به خبرنگار البرز نیوز گفتند که با وجود یکسال و نیم پیگیری همچنان بدون بیمه تکمیلی متناسب با کار، مشغول حرفه ای هستند که هر لحظه جانشان در خطر است و از حق بحران و سختی کار و سایر مزایای قانونی محروم هستند.

آتش‌نشانان کرج به خبرنگار البرز نیوز گفتند که بارها مشکلات خود را به مسئولین استانی و شهری مطرح کرده‌اند، اما هیچ تاثیری نداشته است.

تعدادی از این معترضان در صحن شورا حاضر شده و طی بیانیه ای، مطالبات خود را در حضور شهردار، معاونین و اعضای شورای شهر کرج، قرائت کردند.

بهبود معیشت مهمترین دغدغه آتش نشان

مصطفی سعیدی در چهل و یکمین صحن علنی شورای شهر کرج با بیان اینکه در این دوره از مدیریت شهری اهتمام ویژه ای برای حل مشکلات آتش نشانانی که برای حفظ ایمنی و آرامش شهروندان از جان خود می‌گذرند وجود دارد، اظهار کرد: تلاش داریم در چهارچوب قانون و با  استفاده از امکانات موجود، مشکلات این عزیزان حل شود و در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مهم‌ترین دغدغه همکاران آتش نشان است، ادامه داد: لایحه‌ای در این خصوص تنظیم شده و امیدواریم با تصویب آن، شاهد تغییراتی در راستای بهبود شرایط رفاهی و معیشتی این عزیزان باشیم.

شهردار کرج با بیان اینکه تعدادی از نیروهای آتش نشان با چالش تامین مسکن هم مواجه هستند، اضافه کرد: هر چند مدیریت شهری در بحث تامین مسکن این نیروها وظیفه‌ای ندارد ولی اراده بر این است؛ با حمایت شورای شهر اتفاقات خوبی در این بخش بیفتد.

بیمه تکمیلی آتش نشانان در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده

مریم قهرمانی صارم، نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج با بیان اینکه شهرداری خود را متعهد به تامین مطالبات و حل دغدغه‌های ذهنی آتش‌نشانان کند گفت: برای مسکن، معیشت و اصلاح ارتقای اداری کارکنان آتش‌نشانی برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شود..

وی تاکید کرد: درباره معیشت آتش نشانان علاوه بر اینکه اجرای قوانین کشوری باید برای آنها انجام شود باید مدیریت شهری تعاملات زیادی با سازمان شهرداریها داشته باشد و وزارت کشور یک سری مصوبات و اجازه اجرای برخی‌  قوانین را بگیرد که در مسکن و معیشت آنها بتوان ورود پیدا کرد. 

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.