از تمامی فعالان فضای مجازی و رسانه‌های خبری استان البرز دعوت می‌شود در صورت داشتن هرگونه طرح، ایده یا پیشنهاد در حوزه اخبار و رسانه، جهت بررسی و همکاری با ما در ارتباط باشند.

فقط از طریق پیامک : 09127679717

راه‌اندازی نخستین مرکز دولتی رادیوتراپی در البرز

راه‌اندازی نخستین مرکز دولتی رادیوتراپی در البرز
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز البرز، محمدجواد کاظمینی در جلسه بررسی راهکار‌های حمایت از بیماران مبتلا به سرطان اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز دولتی، بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی بیماران کاهش یافته و دسترسی عادلانه‌تری به خدمات تخصصی فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از این تنها دو مرکز خصوصی رادیوتراپی در البرز فعالیت داشتند، افزود: وجود این مرکز دولتی ضمن کاهش فشار مالی بر خانواده‌ها، روند درمان را تسریع کرده و از اعزام بیماران به سایر استان‌ها جلوگیری می‌کند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز بر ضرورت توجه به پیشگیری و آموزش عمومی درباره سرطان تأکید کرد و گفت: با توجه به روند افزایشی ابتلا به سرطان، توجه به غربالگری، اصلاح سبک زندگی و بهره‌گیری از روش‌های علمی پیشگیری، امری ضروری است و دستگاه‌های اجرایی باید در این حوزه هم‌افزایی داشته باشند.
کاظمینی خبر داد که در آینده نزدیک، مرکز «گامانایف» نیز راه‌اندازی خواهد شد تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امکان درمان هدفمند تومور‌های مغزی فراهم شود و سطح خدمات تخصصی سرطان در استان ارتقا یابد.
وی گفت: حمایت از بیماران صعب‌العلاج به ویژه بیماران سرطانی از اولویت‌های حوزه اجتماعی استان است و تلاش می‌کنیم با مشارکت خیرین، نهاد‌های حمایتی و مجموعه‌های مردمی، سازوکار‌های پایداری برای کاهش دغدغه‌های درمانی این عزیزان فراهم شود.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *