به گزارش البرز نیوز از البرز، علیرضا جمالی، مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اشاره به طرح تشدید نظارتهای بهداشتی، اظهار کرد: این طرح از ۳۰ بهمن، ۱۴۰۴ با هدف ارتقای سطح سلامت عمومی، پیشگیری از عرضه فرآوردههای خام دامی غیر بهداشتی و افزایش ضریب اطمینان مصرفکنندگان آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۵ با حضور مستمر اکیپهای نظارت بهداشتی دامپزشکی در سراسر استان ادامه داشت.
وی افزود: در نتیجه این بازرسیها در مجموع بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی فاقد شرایط بهداشتی لازم شناسایی و ضبط شد که از این میزان، ۱۰ هزار کیلوگرم پس از طی نمونه برداری، مراحل قانونی و با نظارت کارشناسان دامپزشکی معدومسازی شد. همچنین به دنبال کشف تخلفات، ۵ پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
جمالی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا نگهداری و عرضه غیرمجاز فرآورده خام دامی، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ گزارش کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/
منبع خبر: ایلنا




