به گزارش البرز نیوز از البرز، علی صفری، رئیس کارگروه اضطرار آلودگی هوا ، با تاکید بر اینکه این مصوبات بر اساس نظرات کارشناسی دستگاههای اجرایی متولی اعم از هواشناسی، محیط زیست و… تصمیم گیری خواهد شد، اظهار کرد: مدارس در مقاطع متوسطه اول و ابتدایی برای روز چهارشنبه سوم دی ماه غیرحضوری است. در این میان مقاطع بالاتر اعم از متوسطه اول و دوم مراکز آموزش عالی، دانشگاهها و دستگاههای اجرایی و نهادهای خدماتی دایر هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه پیشدبستانی و مهدکودکها تعطیل خواهند بود، افزود: مادرانی که دانشآموز مقاطع متوسطه اول و ابتدایی و پیشدبستانی و مهد کودک دارند میتوانند به دورکاری بروند.
صفری از استقرار پایگاههای سیار درمانی خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلالاحمر استان مکلف شد پایگاههای سیار اورژانس و هلالاحمر را در نقاط آلوده و پرتردد با هدف کاهش زمان دسترسی شهروندان به خدمات درمانی مستقر کند.
این مقام مسئول استفاده از ماسک استاندارد برای کارکنان میدانی را ضروری خواند و ادامه داد: نیروهای پلیس راهور، کارکنان شهرداری و سایر کارکنانی که فعالیت میدانی دارند، موظف به استفاده از ماسک استاندارد خواهند بود.
صفری در پایان گفت: همه دستگاهها باید با جدیت وظایف تعیینشده را اجرا کنند تا از افزایش دوباره آلودگی جلوگیری شود و سلامت شهروندان به بهترین شکل ممکن حفظ گردد.
در ادامه این خبر، اداره کل روابط عمومی و بین الملل استانداری البرز نیز از اصحاب محترم رسانه خواست که اخبار را صرفا از مراجع رسمی دنبال کنند.
انتهای پیام/
منبع خبر: ایلنا








یک پاسخ
استانداری البرز اعلام کرده بهعلت آلودگی هوا، مدارس متوسطۀ اول و ابتدایی البرز در روز چهارشنبه ۳دی تعطیل است.
به دانش آموزان واولیا این موضوع اعلام شده اما مدیرمدرسه شهید نظری چارباغ در اقدامی خود سرانه اعلام نموده به اولیا مجوز موردی دارد و دانش آموزان به مدرسه بیایند.
فارغ از برخورداری از مجوز مورد ادعا
چند سوال پیش میآید:
1. این مدیر ودیگر مدیران می دانند ورود استرس در شب امتحان به دانش آموزان چه پیامدهایی دارد؟
2. ابتدا اعلام می شود تعطیل و زمان مفید مطالعه از دست برود و ساعت ۸ شب به خانواده اعلام کنند فردا امتحان است. این بی تدبیری نشانه چیست؟
3. درصورتیکه برای دانش آموزان در اثر این بی مبالاتی مشکل تنفسی پیش آمده یا دراثر بیماری آسیب ببینند پاسخگو کیست؟ مدرسه – آموزش و پرورش و…؟