از تمامی فعالان فضای مجازی و رسانه‌های خبری استان البرز دعوت می‌شود در صورت داشتن هرگونه طرح، ایده یا پیشنهاد در حوزه اخبار و رسانه، جهت بررسی و همکاری با ما در ارتباط باشند.

فقط از طریق پیامک : 09127679717

۱۹۸ واحد صنعتی با تزریق ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات در البرز احیا شدند

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، محمد انصاری صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر تعاون از واحدهای تولیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم البرز در حوزه صنعت، اظهار کرد: البرز در اشتغال صنعتی رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد و بیش از ۱۸۶ هزار نفر به شکل مستقیم در بخش صنعت استان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: هرچند نرخ بیکاری استان مناسب نیست، اما به‌دلیل ظرفیت بالای فعالیت‌های دانش‌بنیان، سیاست ما هدایت طرح‌های صنعتی به این سمت است.

مدیر اداره‌کل صمت البرز احیای واحدهای راکد را راهبرد اصلی دو سال اخیر عنوان کرد و گفت: ۱۹۸ واحد صنعتی در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ دوباره فعال شده‌اند که البرز در این شاخص جز رتبه‌های اول و دوم کشور است.

انصاری کمبود نقدینگی را مهم‌ترین مشکل واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال برشمرد و گفت: این مشکل با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل، حمایت‌های قضائی، تزریق نقدینگی از سوی شبکه بانکی و تسهیلات تکلیفی و تبصره‌ای تا حد زیادی مدیریت شده است.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و حمایتی از سال گذشته تاکنون در اختیار واحدهای مشکل‌دار قرار گرفته است.

مدیرکل صمت البرز همچنین به تفاهم‌نامه جدید با بنیاد برکت برای حمایت از واحدهای نیازمند احیا اشاره کرد و افزود که این همکاری نقش مهمی در کمک به بنگاه‌های کوچک و متوسط استان خواهد داشت.

منبع خبر: مهر نیوز

اخبار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *