البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

صدای پای سرنوشت در «ایران کوچک»/ پیروز این میدان چه کسانی هستند؟

خبرگزاری البرز نیوز، گروه استان‌ها – مینا صدیقیان: هرچه به روز ۱۱ اسفند ماه نزدیک تر می‌شویم، صدای پای تعیین سرنوشت ایران اسلامی بیشتر به گوش می‌رسد. تنها کمتر از ۴۸ ساعت به برگزاری رویداد سیاسی بزرگ سرنوشت ساز کشور یعنی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری مانده است.

نامزدهای انتخابات کمتر از ۲۴ ساعت دیگر فرصت دارند تا با تبلیغات گسترده ایده‌ها و برنامه‌های خود را به مردم ارائه دهند و در لیست نهایی منتخبان قرار بگیرند. در البرز نیز همچون دیگر استان‌های کشور، هیاهوی انتخابات در شهرها افزایش یافته و اقشار مختلف مردم با دیدگاه‌های متفاوت تلاش می‌کنند تا کاندیدای موردنظر خود را حمایت و وی را به مردم معرفی کنند.

حتی بارش‌های زمستانی هم مانع از این تکاپو و شور و هیجان نشده که ترددهای پی در پی به ستادهای انتخاباتی و حضور نامزدها در مجامع و محافل مختلف گویای این موضوع است. در این میان فضای رسانه‌ای استان نیز از قافله انتخابات عقب نمانده و ضمن معرفی کاندیداها، سعی در تشویق مردم به حضور حداکثری در این رویداد سیاسی مهم را دارد.

صدای پای سرنوشت ایران کوچک/ پیروز این میدان چه کسانی هستند؟

بررسی‌های میدانی خبرنگار البرز نیوز نشان می‌دهد که چند نفر از کاندیداهای انتخاباتی استان البرز در بین مردم از اقبال بیشتری برخوردار هستند زیرا چهره‌های شناخته شده این شهر و استان هستند و مردم به واسطه مسوولیت‌های قبلی آنها، کم و بیش از طرز فکر و دیدگاه و نوع عملکردشان اطلاع دارند. عده‌ای دیگر هم که مردم کمتر از آنها شناخت دارند، درصدد جلب نظر شهروندان هستند.

عباسی: امنیت غذایی نیاز اساسی کشور

علیرضا عباسی، یکی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده که در حال حاضر نیز نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس یازدهم است. وی دارای مدرک دکترای رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ آلمان و استاد تمام دانشگاه تهران است و تألیف مقالات خارجی و داخلی و کتاب‌های تخصصی را در سابقه کاری خود دارد.

وی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز می‌گوید: یکی از نیازهای اساسی کشور بحث امنیت غذایی است که باید به صورت اساسی به آن بپردازیم. در دوره فعلی اقداماتی در کمیسیون کشاورزی آغاز شد که برخی از آنها به نتیجه رسیدند و برخی دیگر باقی ماندند که در صورت اعتماد مردم و ورود مجدد بنده به مجلس، آنها را پیگیری می‌کنیم و به نتیجه می‌رسانیم.

این نامزد انتخاباتی مجلس یازدهم را یکی از قوی‌ترین و موفق ترین ادوار مجلس در حوزه مسکن می‌داند و از تصویب چهار قانون در این زمینه خبر می‌دهد و می‌افزاید: ادعا نداریم که این قوانین همه مشکلات حوزه مسکن را حل کرده‌اند زیرا برخی از آنها در مرحله انتهایی تصویب شورای نگهبان قرار دارند، برخی دیگر در مرحله تدوین آئین نامه و برخی قوانین نیز در حال اجرا هستند.

سعیدی سیرایی: استفاده از برخی ابزارهای نظارتی سوری شده است

مصطفی سعیدی سیرایی دیگر نامزد انتخاباتی حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد بوده که به نظر می‌رسد از شانس بالایی برای ورود به مجلس برخوردار باشد. تحصیلات وی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناسی مدیریت بوده و شهردار سابق کلانشهر کرج، شهردار سابق فردیس، عضو شورای اسلامی شهر کرج (دوره چهارم) و نایب رئیس هیأت فوتبال استان البرز از جمله سوابق اجرایی او است.

وی مهمترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی را در حوزه قانونگذاری و عدم نظارت و تعارف با دولت می‌داند و معتقد است قوانین مختلفی تقنین شده اما اجرایی نشده‌اند و این موضوع موجب شده تا قوانین تکراری و بعضاً در یک موضوع چند قانون مختلف تصویب شوند. همچنین اعتقاد دارد استفاده از برخی ابزارهای نظارتی مانند سوال و استیضاح سوری شده‌اند.

این کاندیدای انتخاباتی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز مهمترین اولویت‌های خود در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی را اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم در حوزه‌های ملی و استانی می‌داند و مطرح می‌کند: یکی از دلایلی که موجب شده مجلس به کارایی لازم نرسد، تعدد قوانین در کشور و عدم نظارت دقیق، صحیح و مستمر بر اجرای آنها توسط دستگاه‌های اجرایی است.

سعیدی سیرایی توضیح می‌دهد: با توجه به اینکه قوانین زیادی در کشور داریم اما بسیاری از آنها به روز نیستند، در صورت ورود به مجلس قصد پیگیری این موضوع با مشارکت نخبگان را دارم. در این راستا البرز ظرفیت‌های منابع انسانی توانمندی را داراست که نمایندگان مردم می‌توانند با استفاده از آنها طرحی را برای اصلاح و بروز رسانی قوانین ارائه دهند.

صدای پای سرنوشت ایران کوچک/ پیروز این میدان چه کسانی هستند؟

شکری پور: قوانین کهنه موجب رکود اجتماعی می‌شوند

دیگر نامزد انتخاباتی که این روزها نام او در محافل مختلف و از گوشه و کنار شهر شنیده می‌شود، سعید شکری پور بوده که تحصیلات او دکترای علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی و کارشناسی ارشد مدیریت و فرماندهی از دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

وی سابقه قائم مقامی کمیته انقلاب اسلامی استان‌های همدان، کردستان و سیستان و بلوچستان، جانشینی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، فرماندهی انتظامی استان تهران، معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، جانشینی دانشگاه علوم انتظامی و مراکز آموزشی نیروی انتظامی و مدیریت اداره معماری دفاعی امنیتی معاون امور راهبردی ستادکل نیروهای مسلح را نیز دارد.

شکری پور که با شعار «همدلی مردم، مجلس هوشمند، رفاه عمومی» وارد کارزار انتخابات مجلس شده است، در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز با اشاره به اینکه ناهمگونی زیرساخت‌های خدماتی و بهداشتی متناسب با نیاز مردم و توسعه جمعیت در کرج مردم را رنج می‌دهد، می‌افزاید: توسعه شهری نیازمند قوانین مترقی و منطبق با واقعیت هاست اما قوانین کهنه و دست و پاگیر موجب رکود اجتماعی می‌شود.

این کاندیدای انتخاباتی تقویت ساختار اجتماعی کلانشهر کرج را مستلزم همدلی فراگیر می‌داند و عنوان می‌کند: پیشرفت و ترقی جامعه جوان این کلانشهر نیازمند عزم راسخ مدیران و مسؤولان نهادهای ذیربط در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم به ویژه در حوزه‌های ورزش، اشتغال، ازدواج و… است. کرج تنها یک گذرگاه نیست بلکه کلانشهری مهم و تأثیرگذار است.

استاد حسینی: در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم

علی استاد حسینی که فرماندهی سپاه استان‌های البرز و سمنان، معاونت اجرایی سازمان بسیج کل کشور و معاونت عملیات بازرسی سپاه کل کشور و تدریس دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد، با شعار «باور مردم، یاور مردم» به میدان آمده و اولویت او درمان و معیشت مردم است زیرا اعتقاد دارد اگر مردم نباشند، مسؤولان هیچ چیز ندارند.

وی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز می‌گوید: کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید مسؤولیت پذیر بوده و در همه حالات مردم با آنها شریک باشد، خود را از مردم بداند و به مشکلات آنها رسیدگی کند. در صورت راه یابی به مجلس اولین کاری که انجام می‌دهم اقداماتی است که به موجب آن دهک‌های پایین جامعه بتوانند در هر بیمارستانی با کمترین هزینه پذیرش شوند.

این کاندیدای انتخاباتی بیان می‌کند: من در عزل و نصب‌ها دخالت نخواهم کرد اما برای اینکه کار مردم پیش برود و مدیران خوبی بر سر کار بیایند، به عنوان یک مشاور در کنار مسؤولان خواهم بود. من باید بر پیشرفت اموری که به منظور حل مشکلات مردم انجام می‌شود نظارت کنم و در صورت عدم پیشرفت بی شک مطالبه گری خواهم کرد.

صدیق: تعهد می‌دهم گوشی شنوا داشته باشم

نام دیگری که در فضای انتخاباتی استان البرز به ویژه شهر کرج شنیده می‌شود، میر ابراهیم صدیق با مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران و شعار «تا آخرین نفس برای مردم» بوده که عضویت شورای اسلامی شهر کرج، ریاست شورای اسلامی شهرستان کرج، ریاست اتحادیه پوشاک فروشان کرج و نمایندگی اصناف و کسبه البرز در شورای اصناف کشور بخشی از رزومه کاری اوست.

صدیق در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز هدف خود از کاندیداتوری مجلس را مسؤولیت پذیری، لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و بازگرداندن اعتماد به مردم می‌داند و اظهار می‌کند: این تعهد را به مردم می‌دهم که در صورت راه یابی به مجلس گوشی شنوا و فکری باز و پذیرا داشته باشم و از نظرات و ایده‌های مشاوران برای آبادانی شهر استفاده و به مردم نیز رجوع کنم.

شیرین زاد: ضرورت افزایش تعداد نمایندگان استان البرز

علی شیرین زاد دیگر کاندیدای مطرح انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز که طرفداران و حامیان خاص خود را دارد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی و دانشجوی دکترای مدیریت رسانه است که با شعار «گره ای باز کنیم» پا به عرصه انتخابات گذاشته و معتقد است مسأله‌ای که مردم کشور را رنج می‌دهد، تورم، گرانی و عدم ثبات بازار اقتصادی است.

وی در گفت وگو با خبرنگار البرز نیوز با اشاره به تعداد پایین حوزه‌های انتخابیه استان البرز و تعداد نمایندگان مطرح می‌کند: هرچه تعداد نمایندگان بیشتر باشد می‌توان سطح مطالبات را افزایش داد و آنها را به صورت جدی تر و مؤثرتر پیگیری کرد، بنابراین یکی از اولویت‌های اصلی من که با برنامه ریزی دقیق آن را پیگیری خواهم کرد، همین موضوع است.

این نامزد انتخاباتی مجلس بیان می‌کند: در صورت ورود به مجلس، حوزه انتخابیه خود را به ۱۲ منطقه تقسیم خواهم کرد و هر ماه در یکی از این مناطق حضور خواهم یافت و از مسؤولان آنجا نیز دعوت می‌کنم حضور یابند. هدف از این اقدام این است که به صورت چهره به چهره با مردم ارتباط داشته باشم و آنها به راحتی بتوانند مسائل و نیازهای خود را مطرح کنند.

با توجه به اینکه کرسی‌های مجلس، امانتی نزد نمایندگان هستند، انتظار می‌رود نامزدها پس از ورود به بهارستان شعارها و وعده‌های خود را فراموش نکنند و به یاد داشته باشند که با رأی این مردم در این جایگاه قرار گرفته‌اند، بنابراین ارتباط خود را با آنها فقط به ایام انتخابات و برای جمع آوری رأی محدود نکنند و ضمن ارتباط مستمر با مردم اقدام به رفع مشکلات و امیدآفرینی در جامعه کنند.

صدای پای سرنوشت ایران کوچک/ پیروز این میدان چه کسانی هستند؟

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.