البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

تلاش برای ایجاد همدلی در البرز/ راه اندازی مدارس تخصصی فقه و اصول

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح تفتی ظهر سه شنبه در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری البرز نیوز البرز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، گفت: مجلس خبرگان رهبری دو وظیفه اصلی را بر عهده دارد که یکی از آنها انتخاب رهبری و دیگری نظارت بر شرایط رهبری است.

وی افزود: پس از رحلت امام خمینی (ره) مجلس خبرگان رهبری در کمتر از ۲۴ ساعت امام خامنه ای را به عنوان رهبر برگزیدند و عملکرد ایشان در طول این سال‌ها نشان می‌دهد که چقدر توانسته‌اند کشور را از بحران‌های متعدد داخلی و خارجی با کمترین آسیب عبور دهند. نظارت نیز بدین معنا نیست که مجلس خبرگان رهبری بالاتر از رهبر است.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز عنوان کرد: این نظارت را باید در چارچوب نظریه ولایت مطلقه فقیه معنا و تفسیر کنیم که طبق آن فقیه عادل واجد شرایط ولایت مطلقه دارد و اگر خدای ناخواسته کاری کند که ظالمانه و بر خلاف عدالت و موازین دینی باشد، خود به خود عزل می‌شود و نیاز به عزل توسط هیچ نهادی نیست.

مجلس خبرگان رهبری را می‌توان مهمترین مجلس در نظام دانست

فلاح تفتی مطرح کرد: اکنون مجلس خبرگان رهبری دارای کمیسیون‌های تخصصی ناظر بر نظارت است که سخنرانی‌ها، عملکرد و عزل و نصب‌های مقام معظم رهبری را بررسی می‌کنند و در صورت وجود سوال و ابهام نکات را به رهبری ارائه می‌دهند و رهبر معظم انقلاب نیز پاسخ می‌دهند. وظایف این مجلس ناظر بر مهمترین فرد در نظام است.

وی افزود: طبق قانون مقام معظم رهبری در جمهوری اسلامی ایران وظایف متعددی از جمله تعیین سیاست‌های کلی نظام، نظارت بر حسن اجرای آنها، عزل و نصب و قبول استعفای فقهای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه، فرمانده کل سپاه و … را بر عهده دارند. مجلس خبرگان رهبری را می‌توان مهمترین مجلس در نظام دانست.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان چراغ راهی برای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از این بیانیه که مخاطب اصلی آن جوانان هستند تاکید کردند که جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسؤولیت قرار دهند و با استفاده از تجربیات گذشتگان به سمت پیشرفت ایران حرکت کنند.

جوان‌ترین کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در البرزم

فلاح تفتی با بیان اینکه بنده متولد سال ۱۳۵۹ و جوان‌ترین کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز هستم، اظهار کرد: من هم به سهم خود مخاطب دعوت رهبری بودم و احساس کردم اگر قرار است اتفاقی در بخش‌های مختلف نظام از جمله مجلس خبرگان رهبری بیفتد می‌طلبد جوانان وارد شوند و از تجربیات بزرگان نیز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: نیروی جوان می‌تواند پیشران باشد و کمک کند تحولات بهتری ایجاد شود. اصلی ترین انگیزه من از حضور در عرصه انتخابات لبیک به ندای مقام معظم رهبری و ورود به عنوان یک جوان بود تا بتوانم در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ دینی و حاکمیت و نیز ارتقای جایگاه ولایت فقیه کمکی کنم و گامی بردارم.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز با اشاره به دلیل حضور خود در انتخابات از این استان مطرح کرد: البرز دارای استعدادها، نخبگان و نیروهای جوان بسیاری بوده و منابع طبیعی و جمعیت جوان استان و تعدد مراکز دانشگاهی و علمای بزرگ نیز قابل توجه هستند. از سوی دیگر به دلیل موقعیت استراتژیکی البرز مورد تهدید قرار داشته است.

نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند در جایگاه مطالبه گری ظاهر شوند

فلاح تفتی با اشاره به برنامه ریزی های بسیار دشمنان برای این نقطه و فعالیت فرقه‌ها و گروه‌های ضدانقلاب در این استان بیان کرد: حوادث سال گذشته دلیل این انتخاب من بود تا بتوانم کمکی به نماینده مقام معظم رهبری در استان و همه علما، دلسوزان، فعالان فرهنگی و نخبگان در جهت تقویت فرهنگ دینی و ایمانی مردم و جبهه انقلاب در البرز کنم.

وی اظهار کرد: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به اعتبار جایگاه و شأن خود می‌توانند در جایگاه مطالبه گری نیز ظاهر شوند که بدین منظور باید با مردم به ویژه نخبگان ارتباط مستمر داشته باشند. البته این مطالبه گری باید عمیق باشد نه اینکه صرفاً مشکلات را فریاد بزنیم، شاید این کار تا حدودی خوب باشد اما تمام کار نیست و باید مطالبه گری نیز انجام شود.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز خاطرنشان کرد: نماینده خبرگان رهبری وظیفه دارد مسائل و مشکلات را با استفاده از خرد جمعی درک کند و راه حل های مربوطه را با توجه به اقتضائات و محدودیت‌ها و امکانات بیابد و بسته‌ای را تهیه کند و بتواند مسائل کلان استان را به سطح کلان نظام انتقال دهد.

فضای فرهنگی استان نمی‌تواند بدون فرمانده باشد

فلاح تفتی با تاکید بر ضرورت انتقال خواسته‌ها و مطالبات و راه حل‌ها به عموم افراد درگیر در جامعه و مسؤولان با استفاده از ابزارهای موجود به ویژه رسانه به منظور حل مشکلات استان مطرح کرد: نماینده مقام معظم رهبری در البرز به تعبیری فرمانده قرارگاه فرهنگی استان بوده و ممکن است افرادی با او اختلاف مواضع داشته باشند اما فضای فرهنگی استان نمی‌تواند بدون فرمانده باشد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مسائل و موضوعات نیاز به تصمیم گیری های یکسان دارند و اختلاف تصمیم گیری ها و رفتارها به بهبود شرایط کمک نمی‌کنند بلکه شرایط بدتر نیز می‌شوند. به نظرم هر کسی نظری دارد که بر خلاف نظرات دیگران است آن را با استدلال‌های منطقی در فضای گفت وگویی مطرح کند اما در نهایت یک نفر باید تصمیم گیری کند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز با تاکید بر ضرورت راه اندازی مدارس و رشته‌های تخصصی فقه و اصول بیان کرد: اکنون رشته‌های تخصصی در این استان فعال نیستند و فقط یک یا دو رشته در حوزه کلام در این استان فعال هستند که خروجی آنها مجتهدان نیستند. رشته‌های تخصصی موجب ایجاد فضایی برای تربیت افراد و مجتهد شدن آنها می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری باید مشکلات مردم را انتقال دهد

فلاح تفتی ادامه داد: طلبه‌هایی که از فضل علمی خوبی بردارند می‌توانند وارد این مدارس شوند و در دوره‌های پنج تا ۶ ساله به درجه اجتهاد برسند و در دوره‌های بعدی مجلس خبرگان رهبری کاندیدای انتخابات شوند. نماینده مجلس خبرگان رهبری نماینده مردم است و باید با مردم باشد و حرف‌های آنها را بشنود و مشکلات آنها را انتقال دهد.

وی بیان کرد: کسی که قرار نیست با مردم ارتباط برقرار کند نباید وارد فضای انتخابات شود زیرا یک نماینده هویت و اعتبار خود را از مردم دریافت می‌کند و اگر رأی و اعتماد آنها نباشد وی به عنوان نماینده انتخاب نمی‌شود. بنابراین کسی که به عنوان نماینده انتخاب می‌شود نباید فقط در ایام انتخابات با مردم کار داشته و پس از رأی آوردن آنها را فراموش کند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز تصریح کرد: من شرعا خود را ملزم و متعهد می دانم که ارتباط برقرار شده با مردم در این ایام را در صورت ورود به مجلس خبرگان رهبری استمرار ببخشم تا بتوانم صدای آنها باشم و مشکلاتشان را منتقل کنم. این ارتباط فقط در دفتر نشستن نیست و در مساجد و هیأت‌ها و جمع اقشار مختلف نیز حضور خواهم یافت.

فعالیت فرقه‌های انحرافی یکی از مشکلات فرهنگی البرز

فلاح تفتی با بیان اینکه البرز مسائل متعددی دارد که شاید وزن دهی به یکی از آنها نادیده گرفتن بقیه باشد، عنوان کرد: یکی از مشکلات استان در حوزه فرهنگی وجود و فعالیت فرقه‌های مختلف انحرافی و دروغین است که تلاش می‌کنند فضا را از حالت اسلامی خارج کنند و تفکرات غیراسلامی را رواج دهند که تأسیس کلینیک فرق و ادیان به منظور مقابله با آنها راه حل رفع این مشکل است.

وی اظهار کرد: افراد وظیفه دارند به اندازه توان خود برای انجام وظایفشان تلاش کنند که قطعاً با محدودیت‌هایی در زمینه داده‌های در اختیار و روابط مواجه هستند. افراد برای قضاوت یک مسؤول یا نماینده به این نکته توجه کنند که وی با توجه به توانایی‌ها و محدودیت‌های موجود توانسته اقدامی را انجام دهد یا خیر؟ برخی افراد مسؤولیت و توانایی دارند اما با توجه به آنها کار نمی‌کنند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان البرز اضافه کرد: اما اگر مسؤولی وقت و توان خود را بگذارد حتی اگر با محدودیت‌هایی نیز مواجه باشد باید نمره قبولی به وی داد. افرادی که در دوره‌های مختلف حضور داشتند ممکن است به بسیاری از اهداف خود نرسیده باشند که اگر رسیده بودند اکنون مشکلی نداشتیم اما به دلیل تلاشی که داشتند به آنها نمره قبولی دادیم.

برای ایجاد همدلی در استان تلاش می‌کنم

فلاح تفتی با اشاره به اینکه مردم هم اگر ببینند مسؤولی خالصانه تلاش می‌کند و بجای منافع خود به دنبال منافع مردم است نمره قبولی به او می‌دهند، بیان کرد: یکی از مشکلات موجود این است که افرادی متعددی دغدغه‌های یکسانی دارند و می‌خواهند گره‌ای را از مشکلات مردم باز کنند اما با یکدیگر اختلاف دارند و در جهت‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: در صورت اعتماد مردم به بنده و ورود به مجلس خبرگان رهبری، تمام تلاش خود را برای ایجاد همدلی در استان به کار می‌گیرم تا همه به منظور رقم زدن اتفاقات بهتر و رفع مشکلات در کنار یکدیگر قرار گیرند. اگر بتوانم در طول این هشت سال فقط این یک کار را انجام دهم و همدلی بین مجموعه‌های مختلف ایجاد شود به نظرم کار مهمی را انجام داده‌ام.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.