البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

علیرضا عباسی

  • استان: البرز
  • حوزه انتخابیه: کرج، اشتهارد و فردیس
  • شعار انتخاباتی: (تعهد، تخصص، یک راه، یک معنا)

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری البرز نیوز با عنوان «با البرز نیوز انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

علیرضا عباسی یکی از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در زیر رزومه کوتاهی از ایشان و پاسخ‌هایشان به سوالات البرز نیوز در دو بخش کشوری و استانی را می‌خوانید:

  • رزومه:

-دکتر علیرضا عباسی، استاد تمام دانشگاه تهران و نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد

  • سوالات کشوری:

* مهم‌ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

مجلس شورای اسلامی باید در حوزه شفافیت بهتر عمل کند

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

انجام کارهای راهبردی مهم در حوزه‌های مختلف و نظارت بر حسن انجام قوانین

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل‌گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

به دلیل اینکه معیار اصلی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ساده زیستی و دوری از تجمل بود

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه‌ها چه تأثیری می‌تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی‌گاه این همراهی و همکاری چیست؟

باعث رشد و پیشرفت در کشور مخصوصاً در حوزه اقتصادی خواهد شد

* مسؤولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

باعث سلب اعتماد می‌شود

*مردمی بودن یکی از خصیصه‌های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می‌تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام‌زدگی و طرح شعارهای غیر واقع‌بینانه اسیر شود؟

دوری از تجمل و بودن کنار مردم و داشتن تعهد در انجام کار در کنار تخصص

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسؤولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

عمل عینی به قانون اساسی

  • سوالات استانی:

*تراکم جمعیت استان البرز به دلیل مهاجرت بالا از سایر استان‌ها ،۱۱ برابر میانگین کشوری است. یکی از پیامدهای مهم این تراکم بالا، حاشیه نشینی است. برنامه شما برای حل این معضل چیست؟

افزایش سرانه استان در حوزه عمرانی. از سوی دیگر استان البرز شاهراه ۱۴ استان دیگر کشور است و این نیازمند یک عزم ملی و ایجاد کارگروه ملی در سطح کشوری است.

* موقعیت مکانی و عبور راه‌های اصلی و پرتردد مثل اتوبان کرج، قزوین و جاده چالوس از محدوده استان موجب شده حدود ۲۰ درصد ترافیک برون شهری کشور در این استان صورت گیرد. برای حل معضل ترافیک در استان البرز، چه تدابیری باید اندیشیده شود؟

ایجاد کارگروه ملی با حضور تمام دستگاه‌های کشوری که بتوانند یک بودجه ملی برای این امر اختصاص پیدا کند.

* عدم تطابق استقرار جمعیت بالا با توان اکولوژیک استان، موجب بروز برخی معضلات از جمله حفر چاه‌های غیر مجاز و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی شده است. برای مقابله با این معضل چه برنامه‌ای دارید؟

اول پیشنهاد آب مجازی که با مصوبه بنده در مجلس تصویب شد. همچنین تخصیص خوب آب سد طالقان و کرج به استان البرز که باز هم با پیشنهاد بنده دولت این تخصیص اب را افزایش داد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.