البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

اولویت من درمان مردم است/ در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم

به گزارش خبرنگار البرز نیوز، علی استاد حسینی ظهر شنبه در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که به میزبانی خبرگزاری البرز نیوز البرز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، در خصوص مهمترین آسیب کارکردی مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به ویژه مجلس جدید باید چند طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تصویب و اجرا کند.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه مشکل اصلی مردم در حوزه‌های معیشت و اشتغال است، مجلس باید تا حدودی این معضل را حل می‌کرد اما نکرد که این موضوع نظام را با آسیب‌هایی مواجه کرده است، البته دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد. دولت و مجلس باید با همفکری یکدیگر فکری به حال سفره مردم می‌کردند. اولویت مجلس جدید نیز باید این موضوع باشد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز بیان کرد: وظایف قوای سه گانه مشخص بوده و یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی پس از قانونگذاری نظارت بر اجرای آن بوده که نیازمند چشمانی بیدار است. نماینده مجلس باید پیگیر اجرای قوانین وضع شده در مجلس باشد و از چشمان نظارتی مردم نیز استفاده کند.

خود را بی نیاز از مردم ندانیم

استاد حسینی با بیان اینکه قانون به اندازه کافی وجود دارد اما در اجرا مشکل داریم، اظهار کرد: اگر کسانی در اجرای قوانین خللی ایجاد یا کم کاری کنند مجلس باید به موضوع ورود کند. قوای سه گانه در عین همکاری و تعامل با یکدیگر، باید وظایف خود را نیز به خوبی انجام دهند و این موضوع موجب باز ماندن آنها از وظایف اصلیشان نشود.

وی شعار خود را «باور مردم، یاور مردم» عنوان کرد و افزود: اگر مردم نباشند، ما هیچ چیز نداریم، آنها باید پای کار باشند که تاکنون نیز بوده‌اند اما عملکرد ما بر پایبندی آنها به نظام و انقلاب بسیار تأثیرگذار است. عملکرد ما باید برای مردم باشد، خود را از آنها بدانیم، به مشکلاتشان رسیدگی کنیم، خود را بی نیاز از مردم ندانیم و درد آنها را احساس کنیم.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با اشاره به اینکه یک نماینده مجلس باید در همه حالات مردم با آنها شریک باشد، ادامه داد: کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، باید مسؤولیت پذیر باشد و از عهده کار بر بیاید که اگر نیاید و نیز مسؤولیتی را قبول نکند در صورتی که می توانسته آن را انجام دهد، مورد لعن ائمه قرار دارد.

معیشت و درمان مردم اولویت من است

استاد حسینی با تاکید بر اینکه یا یک فرد نباید پا در این عرصه بگذارد یا وقتی وارد آن شد باید به خوبی به وظایف خود عمل کند، اظهار کرد: برخی از مردم تصور می‌کنند که نماینده یک حوزه انتخابیه فقط نماینده آن محله است، در صورتی که قوانینی که در مجلس وضع می‌شوند مربوط به همه مردم هستند و همه باید از نفع و سود آنها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اگر قانونی وضع شود که نفع آن به همه مردم برسد، بسیاری از مشکلات حوزه انتخابیه کاندیدای مورد نظر هم رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورت راه یابی به مجلس اولین کاری که انجام می‌دهم انجام اقداماتی است تا دهک‌های پایین جامعه در هر بیمارستانی با کمترین هزینه پذیرش شوند. معیشت مردم نیز موضوع مهمی است که پیگیری می‌شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز افزود: به نظر من طرح کالابرگ الکترونیکی در کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه معیشت تأثیرگذار است و علاوه بر کمک به عدالت اجتماعی، دست رانت خوارها را نیز کمی کوتاه می‌کند. معتقدم این کالابرگ باید تهیه شود تا مردم دغدغه گرانی را نداشته باشند، در غیر این صورت تضمینی برای عدالت نیست.

ضرورت تقویت ناوگان درون شهری

استاد حسینی در رابطه با دخالت یا عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و عزل و نصب‌ها تصریح کرد: من در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کنم اما برای اینکه کار مردم پیش برود و مدیر خوبی بر سر کار بیاید، به عنوان مشاور تلاش خواهم کرد. من باید بر کارهای مربوط به مردم نیز نظارت کنم که پیش برود، در غیر این صورت مطالبه گری می‌کنم.

وی با اشاره به دو معضل استان البرز تحت عنوان حاشیه نشینی و ترافیک توضیح داد: به منظور کاهش ترافیک باید ناوگان حمل و نقل درون شهری تقویت و پروژه قطار شهری نیز پیگیری شود و علاوه بر گسترش آن در داخل شهر، باید چند ایستگاه جهت دسترسی به شهرستان‌ها و شهرهای اقماری استان نیز راه اندازی شود تا بار ترافیکی استان کمی کاهش یابد.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص شفافیت اموال خود تصریح کرد: اموال من شامل یک منزل مسکونی، یک دستگاه خودرو و حقوق دریافتی است و از بابت اعلام آنها ترس و مشکلی ندارم.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.