البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
X

موافقت با آزادی ۱۹ نفر و اعطای مرخصی به ۱۲ زندانی

‌به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، حسین فاضلی هریکندی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ندامتگاه مرکزی کرج که به مناسبت دهه فجر انجام شد، گفت: این دیدار به گفت و گوی چهره به چهره با زندانیان اختصاص داشت و درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها توسط مدیران و قضات مورد بررسی قرار گرفت. در بازدید انجام شده به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مرخصی ۱۲ نفر و درخواست آزادی ۱۹ زندانی موافقت شد.

وی عنوان کرد: در این بازدید علاوه بر ۱۶ مورد صدور دستور تسریع در رسیدگی، با ۱۱ مورد درخواست استفاده از پابند الکترونیک، ۱۳ مورد آزادی مشروط، ۹ مورد تعلیق و تخفیف مجازات، ۱۳ مورد زندان باز و نظام نیمه آزادی، دو مورد تبدیل یا تقلیل و تخفیف قرار، دو مورد اعسار و تقسیط یا تعدیل اقساط، ۶ مورد ادغام پرونده‌ها و دو مورد درخواست انتقالی پس از بررسی پرونده و شرایط متقاضیان مورد موافقت قرار گرفت.

وی اظهار کرد: استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات برای متهمان فاقد سابقه کیفری به نوعی فرصت دستگاه قضائی به آنها جهت بازگشت به جامعه است و در کنار اصلاح می‌تواند موجب پیشگیری از تکرار جرم شود و بعضاً این اقدامات آثار بازدارنده بیشتری نسبت به اجرای کامل مجازات دارند.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.