البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
X

لوبیا سبز ماده غذایی برای تقویت استخوان و درمان افسردگی

لوبیا سبز ماده غذایی برای تقویت استخوان و درمان افسردگی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ یک لیوان لوبیا سبز خام، تنها ۳۱ کالری انرژی دارد و تقریبا بدون چربی است. بنابراین، مصرف این ماده غذایی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، یک گزینه فوق‌العاده محسوب می‌شود.
 
لوبیا سبز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان روده را کاهش می‌دهد، به کنترل دیابت کمک می‌کند، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در از بین بردن رادیکال‌های آزاد موثر است.
 
لوبیا سبز یک منبع غنی از ویتامین C هم محسوب می‌شود. ۱۰۰ گرم لوبیا سبز خام حاوی ۱۲ میلی‌گرم ویتامین C است که می‌تواند ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما را تامین کند. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی و حفظ سلامت پوست، ضروری است.
 
یک فنجان لوبیا سبز خام، ۶۹۰ واحد بین المللی ویتامین A را تامین می‌کند که کمی کمتر از ۱۵ درصد از مقدار توصیه شده روزانه است. این ویتامین گروهی از ترکیبات شناخته شده به عنوان رتینوئیدها است. ویتامین A برای سلامت ایمنی، تولید مثل و بینایی سالم مهم است.
 
لوبیا سبز سرشار از مواد معدنی از جمله منگنز است. این ماده معدنی ضروری از متابولیسم شما پشتیبانی می‌کند و دارای توانایی‌های آنتی اکسیدانی است. علاوه بر این، باعث سلامت استخوان و بهبود زخم می‌شود.
 
لوبیا سبز یک منبع غنی از فولات محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که مصرف این ویتامین با جلوگیری از افزایش سطح هموسیستئین در بدن، به کنترل و درمان افسردگی کمک کند.
 
هموسیستئین بیش از حد می‌تواند مانع از رسیدن خون و سایر مواد مغذی به مغز شود و در تولید هورمون‌های احساس خوب سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین که خلق و خو، خواب و اشتها را تنظیم می‌کنند، اختلال ایجاد کند.
 
لوبیا سبز، منبع غنی از آهن است و مصرف آن به خانم های باردار بسیار توصیه می شود. مقدار آهن موجود در لوبیا سبز با گوشت قرمز برابری می کند. به همین علت کسانی که نمی توانند از گوشت استفاده کنند، می توانند آهن مورد احتیاج بدن خود را با خوردن لوبیا سبز جبران کنند.
 
 

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.