البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
X

دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه جرم است

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، سرهنگ حمدالله رحمتی پور اظهار کرد: کسانی که پلاک خودرو را دستکاری می‌کنند علاوه بر جرم و احتمال ارتکاب اعمال خلاف قانون حقوق دیگر شهروندان را تضییع می‌کنند زیرا ممکن است برای دیگران جریمه ای به ناحق ثبت شود.

وی افزود: مجرمین به منظور عدم شناسایی با دستکاری و پوشش پلاک وسایل نقلیه انواع جرایم را مرتکب می‌شوند. برخی از رانندگان به منظور فرار از اعمال قانون تخلفات رانندگی اقدام به این امر می‌کنند که این عمل جرم و برخورد قضائی در انتظار این دسته از رانندگان است.

رئیس پلیس راهور استان البرز خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییر در ارقام پلاک، با پوشاندن پلاک با قاب‌های شیشه‌ای و دودی نیز برخورد خواهد شد و پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام خواهد کرد.

سرهنگ رحمتی پور اظهار کرد: وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش و دستکاری شده توقیف و راننده با تشکیل پرونده جهت طی مراحل قضائی تحویل مراجع انتظامی خواهد شد.

پلاک هویت وسیله نقلیه است و طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، «هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد، یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی به کار برد یا چنین وسایلی را با اعلام به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هرکس به نحوی در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.