البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

دیزین رفع پلمب می‌شود

به گزارش خبرگزاری البرز نیوز، احمد افضلی در بازدید از آخرین وضعیت پیست بین المللی اسکی دیزین با اشاره به اینکه این پیست نماد گردشگری ورزشی استان البرز است، از رفع پلمب آن در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: پیست اسکی دیزین سال گذشته به دلیل قدیمی و غیراستاندارد بودن برخی تجهیزات تعطیل شد.

وی افزود: این پیست پس از پیگیری‌های لازم با حمایت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حال بازسازی است و پس از اخذ تاییدیه استاندارد در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی خواهد شد.

افضلی اذعان کرد: طی سال‌های گذشته به دلیل عدم به روزرسانی و تعمیرات اساسی تجهیزات این مجموعه از سوی شرکت بهره بردار امکان بهره مندی ورزشکاران فراهم نشد بنابراین سازمان استاندارد نسبت به پلمب آن اقدام کرد که منجر به زیان اقتصادی اهالی روستای ولایت رود و کاهش تردد گردشگران شد.

به گفته وی، پیست بین المللی دیزین که در کیلومتر ۷۵ جاده چالوس واقع شده یکی از جاذبه‌های گردشگری استان البرز و شهر کرج بوده که دارای چهار خط تله کابین، سه خط تله سبز و تله اسکی و همه ساله میزبان ورزشکاران و گردشگران ملی و بسیاری از سراسر جهان است که باید به وضعیت سابق خود بازگردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز مطرح کرد: در مسیر دسترسی به این پیست هتل‌های آزادی گچسر، مجتمع هتل‌های گاجره و در مجاورت پیست مجتمع هتل‌های دیزین واقع شده‌اند که می‌توانند امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران را فراهم کنند.

۳۰ درصد از امکانات فعلی دیزین فعال است

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از امکانات فعلی دیزین فعال است، تاکید کرد: به علت قدمت بالای پیست، بازسازی و تعمیر تجهیزات این مجموعه ضرورتی است که باید از سوی شرکت تعاونی مورد توجه قرار گیرد تا در زمان باقی مانده از سال و بارش برف در ارتفاعات بتوان این مجموعه ورزشی را در اختیار ورزشکاران و علاقه مندان قرار داد.

سجاد خدری، بخشدار آسارا نیز در این بازدید با اشاره به واگذاری مدیریت پیست به مجموعه تعاونی توسعه روستایی ولایت رود ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار البرز بر لزوم بهره مندی از تمام ظرفیت‌ها در راستای خدمات رسانی به ورزشکاران و گردشگران تاکید کرد.

وی بیان کرد: مجموعه دیزین از گذشته در مباحث اقتصادی و معیشتی اهالی ولایت رود مورد توجه بوده که در رشد اقتصادی کل منطقه نیز تأثیرگذار است، بنابراین بازگشایی این مجموعه مورد تقاضا بوده که طی ماه‌های گذشته نیز مورد پیگیری قرار داشته است.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد اداره کل استاندارد البرز در راستای خدمت رسانی مطلوب به ورزشکاران و گردشگران با رعایت ضوابط ایمنی همکاری لازم را با شرکت بهره بردار داشته باشد و شرکت بازرسی نیز تا بهره برداری کامل از پیست و رفع ایرادات و نواقص بحرانی همکاری خود را تداوم بخشد.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.