البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

مشارکت مردم در انتخابات به کشور عزت و مصونیت می بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است، گفت: زمینه‌سازی برای ظهور امری دفعی نیست، بلکه سلسله‌ای از تغییرات و تحولات بنیانی و ساختاری اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را در بر می‌گیرد که باید توسط انسان‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: قرار نیست معجزه‌ای برای مقدمات و شرایط ایجاد شود. روشن است که هر کسی نمی‌تواند این شرایط را محقق سازد و تغییرات را ایجاد کند، بلکه این امر از عهده انسان‌هایی بر می‌آید که با برخورداری از الگوی تربیتی ویژه، توان ایجاد تغییر و تحول اجتماعی را داشته باشند. الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه تربیت حماسی، مربی حماسی می‌خواهد، عنوان کرد: حضرت ام البنین (س) الگویی شد برای همه مادران شهدا که به تأسی از ایشان دلیرمردانی را تربیت کردند که در این مقطع از تاریخ توانسته اند نقش آفرینی کنند و زمینه بقا و استحکام نظامی شدند که زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) نیز هست.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به مسئله انتخابات اذعان کرد: هر چند دشمن بخواهد با شبهه پراکنی ارزش گذاری و تأثیرگذاری آن را کم کند، اصل حضور در انتخابات نکته‌ای است که باید مورد توجه باشد و به همان میزان ارزش انتخاب اصلح نیز مهم است و انتخاب ما تأثیر مستقیمی در نوع زندگی، اقتصاد، معیشت، فرهنگ و اجتماع ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی، به کشور مصونیت، عزت و آبروی بین المللی می بخشد و دوستان شما را خوشحال و دشمنان را ناکام و بدحال می‌کند. دشمن هم برای کم کردن ارزش آن با استفاده از ایجاد شبهه و نارضایتی و … تلاش می‌کند. ممکن است در داخل نیز افرادی در مسیر دشمن حرکت و در مطبوعات وابسته خود یا جریان‌های سیاسی اهداف دشمن را دنبال کنند.

در صورت تحریم و رأی ندادن در بدتر شدن شرایط دخیل هستید

امام جمعه ماهدشت افزود: هر کس که چنین اقدامی انجام دهد به کشور خیانت کرده است. هر یک از شما رأیی دارید که با نگاه به اصلح آن را به صندوق می‌اندازید و این حق شماست، از آن استفاده کنید. اگر هم نقدی بر عملکرد وجود دارد، باید آن را با انتخاب اصلح جبران کرد وگرنه در صورت تحریم و رأی ندادن، نه تنها در اصلاح نقشی ندارید، بلکه در بدتر شدن شرایط هم دخیل هستید.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با طرح این سوال که اصناف شهرستان چه نقشی در ماهدشت ایفا می‌کنند؟ افزود: آمار نگران کننده‌ای در زمینه مجوزها، نظارت بر قیمت‌ها، بازرسی‌ها و … وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود. در مسئله قیمت‌ها ادارات جهاد کشاورزی و صمت به وظیفه قانونی خود عمل کنند و اجازه ندهند که بیش از این بر اثر گرانی‌های بی منطق و عدم نظارت، مردم دچار سختی شوند.

وی با اشاره به اینکه در این مملکت هنوز خط سرخ شهیدان ادامه دارد و جوانان سلحشور این سرزمین اسلامی به خاک و خون کشیده می‌شوند و به شهادت می رسند، عنوان کرد: امنیت و آرامش امروز ما مرهون رشادت‌های آن هاست و باید فرصتی برای ناامن سازی جامعه برای مفسدان، گرانفروشان و کم فروشان و … و کسانیکه حکم خدا یعنی حجاب را از روی عناد کنار گذاشته و توهین می‌کنند، فراهم شود.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: خانم کشف حجاب کرده با شخص اختلاسگر تفاوتی ندارد؛ اختلاسگر راهزن مال مردم و کشف کننده حجاب راهزن حیا و عفت جامعه است و هر دو قانون شکنی می‌کنند و باید با هر دو مبارزه کرد و در مقابل آنها اقدام سنجیده‌ای داشت.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.