البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
X

امسال چهارمین خشکسالی متوالی استان البرز است

آرش بهاروند در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیمای البرز گفت: میانگین بارش ایستگاه‌های هواشناسی استان در فصل پاییز چهل و سه و نیم میلی‌متر است که هر چند نسبت ‌به پاییز سال گذشته هفت میلیمتر افزایش بارندگی را نشان می دهد اما  نسبت‌ به میانگین بلندمدت استان، امسال پنجاه و هفت میلی‌متر کم‌بارشی را  تجربه کرده ایم.

وی با اشاره به میزان کم بارشی ها در شهرستانهای مختلف افزود: شهرستان کرج با پنجاه و هشت میلی‌متر کم‌بارشی تقریباً وضعیتی مشابه میانگین استان داشته‌ است اما  در شهرستان طالقان با بیشترین کم بارشی و شدیدترین خکسالی در شهرستان طالقان با  شصت و هشت میلی‌متر کم‌بارشی مواجه هستیم، همچنین در شهرستان ساوجبلاغ با شصت و چهار میلی‌متر کم‌بارشی را در پاییز امسال تجربه کردیم.

بهاروند در بخش دیگری از تحلیل مارهای بارشی در استان به مقایسه البرز با کل کشور پرداخت و گفت: امسال میانگین کم بارشی در کشور  تقریباً بیست و پنج میلی‌متر است که استان البرز در جایگاه هفتم ازنظر شدت خشک‌سالی و کم‌بارشی قرار دارد.
وی با اشاره به این که امسال چهارمین سالی است که در وضعیت کم بارشی قرار داریم گفت: پیش بینی می شود در زمستان نیز با بارندگی‌هایی در محدوده کم‌تر از نرمال و نرمال روبرو باشیم و از نظر دمایی هم در بین دو تا سه درجه افزایش دما در استان البرز پیش بینی می شود.

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.