البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
X

زندانیان رجایی شهر به تهران و قزلحصار منتقل شدند/ تصمیم گیری در مورد زمین زندان بر عهده استاندار البرز است

زندانیان رجایی شهر به تهران و قزلحصار منتقل شدند/ تصمیم گیری در مورد زمین زندان بر عهده استاندار البرز است


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حسین فاضلی هریکندی در نشست خبری که بعد از بازدید جمعی از خبرنگاران و عکاسان از زندان تعطیل شده رجایی شهر، برگزار شد، اظهار کرد: در استان البرز ۴ زندان داریم که ۲ زندان مربوط به استان تهران است لذا به دنبال تشکیل استان البرز، دو زندان رجایی شهر و قزلحصار در مدیریت استان تهران باقی ماند.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: تعطیلی زندان رجائی شهر به رئیس قوه قضاییه پیشنهاد شد و همچنین در خصوص زندان قزلحصار نیز پیشنهاد واگذاری مدیریت آن به اداره کل زندان استان البرز داده شد.

فاضلی هریکندی ادامه داد: در استان البرز تراکم زندانیان زیاد است، در پیشنهاد دریافت مدیریت زندان قزلحصار بر آن هستیم تا این تراکم را کاهش دهیم.

وی با اشاره به ورود مسئله محور رئیس قوه قضاییه در موضوعات و مشکلات زندان‌ها، تصریح کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام محسنی اژه‎ای رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی شهر، رئیس قوه قضاییه برای اطلاع مشکلات صرفا به گزارشات بسنده نکرد لذا در این سفر بحث تعطیلی زندان رجائی شهر و انتقال زندانیان بررسی و دستور از طرف وی صادر شد.

فاضلی ادامه داد: با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز شنبه ۱۴ مرداد تمامی زندانیان از ندامتگاه رجایی شهر خارج و بخشی به تهران و بخشی از زندانیان در ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه وجود این زندان مشکلاتی را برای شهر و شهروندان و حتی خانواده‌های زندانیان داشت، گفت: پس از انتقال و خروج زندانیان از این ندامتگاه، در حال حاضر زندان رجایی شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد از زندانی تخلیه و کامل تعطیل شده است.

فاضلی هریکندی با عنوان اینکه اقدام دستگاه قضا برای رفاه حال شهروندان با انتقال زندان‎ها به حاشیه شهر‌ها گرفته شد، تصریح کرد: از جمله دغدغه و مطالبات مردم که ناشی از مشکلات موقعیت مکانی زندان رجائی شهر در محدوده شهری بود، منجر به تعطیلی کامل این زندان شد لذا مطالب منتشره معاندان در ارتباط با این اقدام دستگاه قضا، صحت ندارد.

رئیس دادگستری کل البرز اظهار کرد: با انتقال زندانیان، مرحله بعد برای انتقال کامل زندان رجایی شهر، پیگیر‌ها و اقدامات از سوی سازمان زندان‌‎ها جهت حصول توافق نهایی با استانداری البرز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در خصوص نوع استفاده از اراضی زندان رجائی شهر استاندار البرز تصمیم می‌گیرد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.