البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
X

آمار ذخیره خون بند ناف محدود است/ خون بند ناف بیش از ۱۰۰ بیماری را درمان می‌کند

آمار ذخیره خون بند ناف محدود است/ خون بند ناف بیش از ۱۰۰  بیماری را درمان می‌کند


به گزارش ایلنا از البرز، احمدرضا فیروزی در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاه در حوزه درمان ناباروری، اظهار کرد: این نهاد با راه اندازی پژوهشگاه رویان گام مهمی در این حوزه برداشته به طوری که دیگر زوجی برای درمان ناباروری نیاز به مراجعه به مراکز درمانی سایر کشورها ندارند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز اضافه کرد: با فعالیت این پژوهشگاه به جرات می‌توان گفت ایران در حوزه درمان ناباروری به خودکفایی رسیده و جهاد دانشگاهی پیش‌قراول این حوزه است.

فیروزی با اشاره به فعالیت مراکز خون بند ناف که در استانهای مختلف فعال هستند هم اشاره کرد و گفت: این مرکز در البرز توانسته تاکنون  حدود ۴ هزار و ۳۰۰ نمونه خونی ذخیره کند.

وی اظهار کرد: مرکز خون بند ناف البرز سال گذشته  ۶۰۰ نمونه و در سه ماهه اول امسال هم ۲۹۰ مورد ذخیره داشته در مقایسه با تعداد تولدهایی که انجام می‌شود آمار بسیار محدودی است.

فیروزی با بیان اینکه در بحث فرهنگسازی برای ذخیره خون بند نافی که بیش از ۱۰۰  بیماری را درمان می‌کند دست یاری به سوی رسانه‌ها دراز می‌کنیم، افزود: در حال حاضر بیش از ۹۶ درصد خون بند ناف دور ریخته می‌شود در حالی که این خون در درمان بسیاری از بیماری‌های صعب‌العلاج مؤثر است.

وی در ادامه به بخش دیگر از اقدامات جهاد دانشگاهی البرز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره ملی امیر کبیر به منظور حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کاربردی کارفرمامحور بنیان گذاشته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه گفتمان پایان نامه‌های کارفرما محور گامی در مسیر پیوند صنعت و دانشگاه است، گفت: هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم ولی با تلاش و برنامه‌ریزی می‌توانیم این فاصله را کمتر کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: اگر به دنبال آن هستیم که جامعه ما در حوزه مباحث اقتصادی توسعه پیدا کند باید به سمتی پیش برویم که بخشی از پایان‌نامه‌ها تقاضامحور باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند و از نگاه علمی صرف فاصله بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه دوره از این جشنواره برگزار شده، افزود: در چهارمین دوره که امسال برگزار می‌شود به برگزیدگان امتیاز نخبگانی نیز اعطا شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.