البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر ادامه دارد

پویش «نذر خون» تا پایان ماه صفر ادامه دارد


به گزارش ایلنا از البرز، سید محمد میری با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون اظهار کرد: در ایام ماه محرم می‌توان به اهدای خون به عنوان اقدامی نجات بخش بیش از پیش توجه کرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری پویش نذر خون افزود: در فرهنگ ما نذری دادن یک عادت دیرینه است و در همین راستا این پویش برای نجات بیمارانی که جانشان به نوعی به خون و فرآورده‌های خونی وابسته است راه اندازی شده است.

این مسئول با اشاره به نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده‌های آن، اظهار کرد: از مردم درخواست داریم بعد از روزهای تاسوعا و عاشورا و در طول ماه‌ محرم و صفر نیز در قالب نذر خون، شرکت کنند.

میری تاکید کرد: با تامین به موقع نیاز خونی استان، نیاز روزانه بیمارانی همچون تالاسمی‌ها، دیالیزی‌ها، سرطانی‌ها و هموفیلی‌ها رفع می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای خون به عنوان یک هنجار و ارزش انسانی و اجتماعی می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی رفتارهای موهن و خرافه در حاشیه مراسمات عزاداری باشد و امیدواریم پویش نذر خون بتواند به هدف اصلی خود در معرفی فرهنگ نجات بخش اهدای خون به جوانان و بانوان موفق باشد.

مدیرکل انتقال خون البرز توضیح داد: پویش نذر خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و از مردم درخواست می‌شود طی این مدت هم در کنار انتقال خون باشند و به پایگاه‌ها مراجعه و در مسیر نجات جان نیازمندان گام بردارند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.