البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
X

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان در ایام اربعین حسینی (ع)

ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان در ایام اربعین حسینی (ع)


به گزارش ایلنا از البرز، سرهنگ محمد خدامیدر در تشریح شرایط ضوابط و مقررات خروج از کشور مشمولان در ایام اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: در راستای ارائه تسهیلات ویژه سازمان وظیفه عمومی فراجا به مشمولان غیرغایب متقاضی حضور در راهپیمایی اربعین حسینی و زیارت عتبات عالیات، این افراد در صورت نداشتن غیبت سربازی می‌توانند بدون نیاز به پرداخت وثیقه و با ثبت درخواست خود به صورت اینترنتی(اپلیکیشن پلیس من) در این سفر معنوی شرکت کنند.

وی اظهار داشت: تمام مشمولان غیر غایب که قصد حضور در این مراسم باشکوه را دارند باید در محدوده زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه مصادف با اول تا ۲۰ ماه صفر از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور خود اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز شرایط کلی مشمولان برای شرکت در این سفر معنوی را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱-بازه زمانی خروج از کشور ویژه پیاده روی ایام اربعین حسینی (ع) از تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۷ الی ۱۴۰۲/۶/۲۰ است.

۲-صدور مجوز خروج از کشور اینترنتی برای همه مشمولان غیر غایب در مدت تعیین شده ویژه پیاده روی اربعین حسینی (ع) بدون سپردن وثیقه انجام می‌گیرد.

۳-صدور مجوز خروج از کشور برای دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه‌های علمیه بصورت سامانه‌ای در درگاه اینترنتی سازمان وظیفه عمومی( بصورت یک مرحله ای ) بدون تایید محل تحصیل و وظیفه عمومی انجام می‌گیرد.

۴-صدور مجوز خروج از کشور متعهدین خدمت که تعهد آنان در سامانه ثبت شده و به تایید معاونت وظیفه عمومی استان رسیده باشد، بلامانع است.

۵-دارندگان برگ اعزام به خدمت بدون غیبت تا ۱۰ روز مانده به تاریخ اعزام می‌توانند در تاریخ تعیین شده از صدور مجوز خروج از کشور طرح مذکور، بهره‌مند شوند.

۶-فارغ التحصیلان بدون برگ اعزام به خدمت می‌توانند در مهلت معرفی در ایام اربعین مجوز خروج از کشور به مقصد کشور عراق دریافت کنند.

۷-دانشجویانی که در مهلت معرفی در حال تحصیل می‌باشند، استثنائا می‌توانند برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین امسال از مجوز خروج از کشور زیارتی به مقصد کشور عراق استفاده کنند.

۸-دارندگان معافیت موقت ( بدون غیبت ) کفالت و پزشکی امکان استفاده از مجوز خروج در ایام مذکور را دارند.

۹-مشمولان متقاضی انواع معافیت های کفالت، پزشکی، موارد خاص ( بدون غیبت) که پرونده آنان در مراحل رسیدگی بوده، حائز شرایط استفاده از تسهیلات مذکور در ایام اربعین حسینی (ع) می‌باشند.

۱۰-برای مشمولانی که بواسطه اشکالات سیستمی و قطعی سامانه و … به ناچار به صورت حضوری به معاونت وظیفه عمومی مراجعه می نمایند، درخواست خروج از کشور آنان در سامانه انجام می شود.

۱۱-مجوز خروج از کشور زیارتی برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی (ع) بصور یکبار خروج به مدت بازه زمانی ابلاغ شده صادر می گردد.

۱۲-اجازه خروج کلیه مشمولان متولدین سال ۱۳۸۴ به منظور سفر زیارتی وشرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کشور عراق ازیوم جاری تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۲۵ بدون صدور مجوز خروج از کشور توسط وظیفه عمومی بلامانع اعلام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.