البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
X

نخستین کارگروه استانی ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال ۱۴۰۲

نخستین کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 1402


به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری در کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت اظهار کرد: براساس ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، همه اراضی، املاک و ابنیه ای که برای استفاده وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی از جمله موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام یا تابع مقررات و قوانین خاص است به یکی از طرق قانونی تملک شده است و یا به نام آن وزارت خانه، موسسه خریداری شده یا می‌شود متعلق به دولت بوده و در اسناد مالکیتی آنها نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک با حق استفاده وزارتخانه یا موسسه مربوط درج می‌شود. تغییر دستگاه بهره بردار، مستندسازی، واگذاری و حق استفاده مرتبط با این اموال پس از تصویب توسط کارگروه استانی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت تایید نهایی توسط هیات وزیران، ارسال می‌شود و در خصوص واگذاری حق استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های مذکور مطابق بند( ب) ماده (89) این قانون اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز به گزارش عملکرد اداره اموال و اوراق بهادار این اداره کل در راستای صدور اسناد تک برگی اراضی دولتی استان اشاره کرد و گفت: استان البرز پنج هزار و ۳۷۴ فقره سند دفترچه ای داشته است که ۴۷۶ مورد از اسناد مذکور تا پایان سال به سند تک برگی دولتی تبدیل شده است.

جعفری یادآور شد: این آمار در سال ۱۴۰۱ با رشد مثبت  قابل توجهی مواجه بوده و به 2 هزار و 601 فقره رسیده و طی سه ماه اول سال جاری ، 265 سند تک برگی دولتی برای اراضی استان صادر شده است.

در ادامه، ۴ پرونده مرتبط با رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی ، مستندسازی، تغییر بهره بردار و … در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.