البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
X

برگزاری طرح پاکداشت طبیعت در کرج / کاهش زباله با مشارکت شهروندان میسر است

برگزاری طرح پاکداشت طبیعت در کرج / کاهش زباله با مشارکت شهروندان میسر است


به گزارش ایلنا از البرز، محمدرضا خسروی در حاشیه اجرای طرح پاکداشت زمین که روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ماه به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در دهکده تفریحی باغستان برگزار شد، با اشاره به استقبال مطلوب شهروندان از این آیین، اظهار کرد: این طرح با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست در راستای ایجاد نگاهی مثبت و وظیفه محور در پاکداشت طبیعت اجرا شد.

وی در ادامه هدف از اجرای این طرح را علاوه بر پاکسازی طبیعت، فرهنگسازی و ایجاد حس مسئولیت در شهروندان و افزایش مشارکت اجتماعی خواند و عنوان کرد: همکارانم در سازمان پسماند علاوه بر توزیع بروشور های زیست محیطی میان شهروندان، نسبت به توزیع کیسه زباله و دستکش اقدام کردند تا با مشارکت آنها، علاوه بر جداسازی زباله های تر از خشک، این بوستان از وجود زباله پاک شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اضافه کرد: اجرای طرح هایی نظیر پاکداشت طبیعت، موجب افزایش شور و نشاط، حس مسئولیت پذیری و ایجاد حس تعلق خاطر در شهروندان می شود؛ با توجه به استقبال خوب شهروندان از این آیین در صدد هستیم اجرای این طرح را در بوستان های دیگری از شهر نیز اجرا کنیم.

به گفته وی، در حاشیه این آیین، به منظور ارج نهادن به جایگاه محیط بانان‌ از تعدادی از محیط بانان کرجی تقدیر به عمل آمد.

خسروی در بخش دیگری با اشاره به اجرای گردهمایی محیط زیست و خانواده در فرهنگسرای بوستان چمران، گفت: این مراسم روز گذشته و به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور شهروندان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی با کارگاه های نقاشی، پسماند ، کاردستی با مواد دور ریختنی، پخش فیلم های آموزشی و … همراه بود و شهروندان به طور رایگان از موزه بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.