البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

شبکه معابر شهر کرج طبق طرح جدید تفصیلی رتبه بندی شد/ مشکل ترافیک میدان جمهوری کرج با ایجاد تقاطع حل می‌شود

شبکه معابر شهر کرج طبق طرح جدید تفصیلی رتبه بندی شد/ مشکل ترافیک میدان جمهوری کرج با ایجاد تقاطع حل می‌شود


به گزارش ایلنا از البرز، عمار ایزدیار با اشاره به ایجاد چهار تقاطع مهم به عنوان اولویت‌های کاری سال جاری مدیریت شهری کرج، اظهار کرد: در تلاشیم عملیات اجرایی تقاطع میدان جمهوری، تقاطع غیر همسطح موذن- جمهوری، فلکه اول رجایی شهر و تقاطع ۴۵ متری گلشهر را تا پایان سال آغاز کنیم تا شهروندان تا پایان دوره ششم بتوانند از اثرات بهره برداری از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

سخنگو و نائب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه حواشی پیش آمده برای ایجاد تقاطع جمهوری اسلامی برطرف شده، بیان کرد: اگر به دنبال حل مشکل چندین ساله ترافیک در این محدوده هستیم چاره‌ای جز ایجاد این تقاطع نداریم و با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته از زمان آغاز عملیات اجرایی تا پایان آن یک سال و نیم زمان می‌برد.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی خط BRT در خیابان شهید بهشتی هم گفت: اصلاح هندسی خط بی آرتی کرج آغاز شده و قرار است از میدان حصارک تا میدان کرج اجرایی شود.

ایزدیار تصریح کرد : قطعا راه اندازی این خط در ابتدا با مقاومت‌هایی روبرو خواهد شد و در بازه زمانی کوتاه مدتی شاهد افزایش بار ترافیکی این مسیر خواهیم بود ولی بی آر تی نیاز جدی شهر است و با توجه به افزایش روز به روز جمعیت و خودروها، باید با چنین اقداماتی فرهنگ استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را در میان شهروندان نهادینه کنیم.

شبکه معابر شهر کرج طبق طرح جدید تفصیلی رتبه بندی شد

ایزدیار همچنین در حاشیه نشست تخصصی تدوین و بازنگری طرح تفصیلی شهر کرج که با حضور کارشناسان و اعضای شورای این شهر برگزار شد، اظهارداشت: در تدوین و بازنگری طرح تفصیلی کرج وضعیت آتی برخی معابر از جمله خیابان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگو و نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: تقلیل یا افزایش سطح معابر به عنوان معابر درجه یک و ۲ شهر کرج بررسی شد و مشاور نظرات کارشناسی را اعلام کرد.

ایزدیار با بیان اینکه کلانشهر کرج بیش از ۲۰ میلیون متر مربع معبر اصلی و فرعی دارد، افزود: طرح تفصیلی جدید کلانشهر که می بایست از سال گذشته تصویب و توسط وزارت کشور ابلاغ می شد به علت وجود نواقص دوباره در دست بررسی قرار گرفت، اکنون این طرح قرار است پس از بررسی نهایی برای تصویب و ابلاغ به وزارت کشور ارسال شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.