البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
X

تخفیف ها هم مشتریان را به خرید لباس ترغیب نمی کند/ طالبان که آمد صادرات کت و شلوار به افغانستان هم قطع شد+فیلم

تخفیف ها هم مشتریان را به خرید لباس ترغیب نمی کند/ طالبان که آمد صادرات کت و شلوار به افغانستان هم قطع شد+فیلم


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز‌ در راستای آشنایی واحدهای توزیع و‌ تولید پوشاک با هماهنگی شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز ضمن همراهی رئیس اتحادیه پوشاک کرج و جمعی از فروشندگان و اعضای این اتحادیه از دو واحد نمونه تولید پوشاک زنانه و مردانه در محمدشهر کرج، بازدید شد تا زمینه ای برای تهیه پوشاک با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار فراهم شود.

شرایط توسعه تولید فراهم شود، اشتغال بیشتر می شود 

بازدید از یک واحد تولیدی پوشاک زنانه، اولین مقصد اعضای صنف پوشاک کرج بود.

شفیعی، مدیر این واحد تولیدی که به عنوان تولیدکننده انواع مانتو، پالتو و‌کاپشن زنانه در محمدشهر کرج مشغول فعالیت است به خبرنگار ایلنا گفت که با وجود فضای محدود، تمام مراحل برش و دوخت پوشاک فصلی زنانه در این واحد تولیدی انجام می‌شود و موفق شدیم نظر مثبت مشتریان بازار را به خود جلب کنیم.

او که این واحد تولیدی را با سرمایه شخصی راه اندازی کرده است، ادامه داد: به علت فضای محدود در حال حاضر ۳۰نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده اما توانستیم با امکانات موجود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کنیم و اگر شرایط توسعه تولید مهیا شود اشتغالزایی بیشتری خواهیم داشت.

طالبان که آمد صادرات کت و شلوار به افغانستان قطع شد

 دومین واحد تولیدی که از طرف شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز مورد حمایت قرار گرفت، مربوط به یک تبعه افغان بود؛ تولیدکننده ای که می گفت کار تولید را از سال ۱۳۶۰ با یک چرخ خیاطی شروع کرد و امروز بدون هیچ گونه تسهیلات و تنها با سرمایه شخصی به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان معرفی و محصولاتش در فروشگاه های بزرگ تهران و البرز عرضه می‌شود.

رضایی، این تولیدکننده افغان که تمام پرسنل و کارگرانش از اتباع افغان هستند به خبرنگار ایلنا گفت که کارگرانش زنان و مردان سرپرست خانوار بوده که همگی دارای مجوز قانونی کار در ایران هستند.

این تولیدکننده افغان که صادرات را یکی از مهم‌ترین اهداف خود عنوان کرد به ایلنا گفت:  تا قبل از حکومت طالبان، کت و شلوار به افغانستان صادر می کردم  اما پس از روی کار آمدن طالبان، فعلا هیچ صادراتی به افغانستان ندارم و همه چیز قطع شد.

مانتو بلند مشتری ندارد، مانتو جلو باز و کوتاه مد است

یکی از بانوان فروشنده پوشاک زنانه کرج که در این بازدید نیز حضور داشت از افزایش اجاره بهای کسبه گلایه کرد و گفت که قیمت کرایه مغازه، فشار مضاعفی است که بسیاری از اصناف از جمله صنف پوشاک را دچار مشکل کرده است.

این فروشنده پوشاک زنانه از تنوع ‌و استقبال پوشاک زنانه به ایلنا گفت: مانتوی بلند، مشتری زیادی ندارد اما تولید مانتوهای جلو باز و کوتاه در حال حاضر زیاد است چون فروش خوبی دارد.

سود فروش کم و اجاره محل کسب زیاد/ دخل ‌و خرج مان همخوانی ندارد

یکی دیگر از فروشندگان پوشاک مردانه که در این بازدید حضور داشت در گفت ‌‌گو با ایلنا از بالا رفتن قیمت کت و شلوار تولید داخل گلایه کرد و گفت: با توجه به مخارج کسب و کار اعم از هزینه های آب، برق ‌و افزایش کرایه مغازها، ۲۰درصد سودی که اتحادیه برای فروشنده در بازار در نظر گرفته است، به صرفه نیست از طرفی خرید پوشاک مجلسی به ندرت پیش می آید. این روزها همین که مردم بتوانند خورد وخوراک شان را تأمین کنند هنر کرده اند  کسی به فکر خرید پوشاک نیست.

این فروشنده با عنوان اینکه درصد تخفیف هم مردم را به حضور در نمایشگاه بهاره هدایت نکرد تاکید داشت که اگر پارچه مورد استفاده در پوشاک به خصوص کت و شلوار مناسب باشد و دوخت، الگو و برش خوب باشد، پوشاک مورد نیاز را از تولیدکننده داخلی تهیه می‌کنیم و مشتری ما نیز از خرید خود رضایت خواهد داشت.

از تولیدکنندگان حمایت نمی شود

فروشنده دیگری که پیش از این از سال ۵۰ تا ۹۵ تولیدکننده پوشاک بود و به دلیل مشکلات هزینه تولید و عدم حمایت بیمه ای صنف خیاطان در حال حاضر جزو فروشندگان پوشاک مردانه کرج است به خبرنگار ایلنا گفت: قدرت مردم در همه صفوف پایین است چون هرچه تورم بالا می رود توان خرید کم می‌شود. وقتی خرید مردم کم می شود عرضه و تقاضا نیز کاهش پیدا می کند لذا تولیدکننده ای که تمام زندگی خود را برای تولید می گذارد باید حمایت شود.

زمینه آشنایی ‌و ارتباط تولیدکنندگان و توزیع کنندگان فراهم می‌شود  

123

اسماعیل صدیق، رئیس اتحادیه پوشاک کرج در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اهمیت آشنایی توزیع کنندگان و تولیدکنندکان پوشاک اظهار داشت: بحث حمایت از تولید داخلی، سالیان طولانی مطرح شده اما بسیاری از فروشندگان پوشاک از تولیدات برتر پوشاک کشور اطلاع زیادی نداشتند.

صدیق تصریح کرد: امسال تصمیم گرفتیم توزیع کنندگان پوشاک، مستقیم با تولیدکنندکان ارتباط برقرار کرده و سفارش کار داشته باشند. با این روند علاوه بر کاهش هزینه ها، نسبت به فروش مناسب، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

رئیس اتحادیه پوشاک با عنوان اینکه حدود ۵هزار واحد صنفی در البرز فعال هستند، ادامه داد: با آشنایی و ایجاد ارتباط بین توزیع کننده و تولیدکننده کالا، در هر بازدید شرایط ایجاد قرارداد نیز فراهم می شود لذا برقراری این ارتباط، کار بزرگی برای کل صنوف خواهد بود.

شرکت شهرکهای صنعتی البرز به توسعه فعالیت تولید کمک می کند

شهاب حیدری زاده، نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در بازدید از واحدهای تولیدی پوشاک با اشاره به مشکلات اصلی تولید پوشاک به فضای محدود این تولیدکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت شهرکهای صنعتی البرز این آمادگی را دارد که برای گسترش واحد صنعتی و افزایش اشتغال، تولیدکنندگان پوشاک می توانند با ارائه درخواست استقرار واحد تولیدی در شهرک صنعتی امید از تسهیلات ویژه برخوردار شوند. 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.