البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
X

راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی با جذب ۵ هزار دانشجو / تفاهم نامه احداث زمین گلف دانشجویی در دست اجراست

راه اندازی دانشکده هوش مصنوعی با جذب ۵ هزار دانشجو / تفاهم نامه احداث زمین گلف دانشجویی در دست اجراست


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران به حضور حدود ۴۰هزار دانشجو در دانشگاه آزاد البرز اشاره کرد و گفت: روزانه حدود ۱۶هزار و ۵۰۰ دانشجو در کلاس های دانشگاه البرز حضور دارند و تمرکز این تعداد دانشجو در کشور بی سابقه است لذا افرادی که از بیرون به این مجموعه بزرگ نگاه می‌کنند ولی از روی بی تقوایی حکم صادر می‌کنند برای این افراد انصاف و اخلاق مداری را توصیه می کنم و بدانند که چیزی از همت و تلاش ما برای ارتقاء سطح کیفی و علمی دانشگاه، کم نخواهد شد.

وی به ایجاد زیرساخت های جدید در مجمع دانشگاه اشاره و تصریح کرد: بیش از ۳۶ مورد تفاهم نامه در دانشگاه آزاد البرز در دست اجراست که یکی از این تفاهم نامه ها احداث زمین گلف در دانشگاه مرکز کرج است که به زودی اجرا خواهد شد. همچنین طبق آخرین تفاهم نامه با شهردار گرمدره یک مرکز آموزشی نیز قرار است با امکانات شهرداری در گرمدره راه اندازی شود. 

کلانتری در ارتباط با شرایط جدید پژوهشی دانشگاه آزاد البرز اظهار کرد: جشنواره هفته پژوهش به این دانشگاه محول شد ‌و در بین سایر استان‌ها، البرز رتبه نخست کسب کرد. راه اندازی سرای نوآوری محصولات کشاورزی و فرآورده های ارگانیک، راه اندازی مرکز رشد اقماری در دانشگاه آزاد مرکز نظرآباد و هشتگرد، ارتقاء مرکز رشد دانشگاه کرج نیز جزو عملکرد یکسال اخیر است.

رئیس دانشگاه آزاد استان البرز در پاسخ به سوال ایلنا در مورد رفع دغدغه دانشجویان در سامانه انتخاب واحد و مشکلاتی که واحدهای پیش نیاز برای آنها پیش آورده، گفت: سامانه هایی که قبلا در دانشگاه آزاد کاربرد داشت، مشکلات مالی و مدرکی زیادی برای دانشجو و دانشگاه ایجاد کرد اما با راه اندازی سامانه جدید «آموزش یار» بسیاری از مشکلات دانشجویان کاهش یافت. 

وی در ادامه گفت: از سال گذشته بر مبنای برنامه ای چهارساله در حوزه‌های مختلف دانشگاهی برنامه ریزی می‌کنیم که به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استان البرز افزود: دانشگاه آزاد برنامه کلی برای کشور دارد و به دنبال آن هر استان نیز برای خود دستورالعمل های خاص دارد. در این راستا در حوزه آموزش، راه‌اندازی دانشکده هوش مصنوعی جزو برنامه های استان البرز بود. پیش از این، دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه‌های دولتی راه اندازی شده بود اما این دانشکده در مجموعه کل دانشگاه آزاد کشور برای نخستین بار در دانشگاه آزاد واحد کرج با ۵هزار دانشجو راه اندازی شد.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی با رشته های مختلف صنعتی، کشاورزی ‌و … در ارتباط است و در حال حاضر دانشگاه آزاد البرز به عنوان برند در کشور با ماموریتی که اتخاذ کرده به دنبال همایش ملی هوش مصنوعی است که در نمایشگاه ملی به عنوان گام دوم در اواخر مهرماه آینده برگزار خواهد شد.

کلانتری تصریح کرد: اخذ ۶۴ رشته با تقاضای زیاد در زمینه های کاربردی و مهارتی یکی دیگر از مواردی بود که از سال گذشته تا کنون اقدام شده. در این رابطه از وزارت علوم ابلاغ شد که ۱۲ رشته کارشناسی جدید به مجموعه رشته های قبل اضافه شد. لذا دانشگاه آزاد واحد هشتگرد که تنها یک رشته ارشد داشت با این دستورالعمل و با پیگیری انجام شده به این مجموعه نیز رشته های تحصیلات تکمیلی اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد استان البرز به راه اندازی دو دانشکده مهارت و کارآفرینی نیز اشاره کرد و گفت: در دو واحد کرج و هشتگرد حدود ۳هزار و ۲۰۰نفر دانشجو در ۶۹ رشته مشغول به تحصیل هستند. همچنین راه اندازی دو مرکز آموزشی جدید در طالقان و فردیس نیز طی یکسال گذشته تا کنون انجام شده است.

کلانتری در ارتباط با بازنگری و پایش رشته های تحصیلی اظهار داشت: بعضی از رشته هایی که دانشجوپذیر نیستند در حال حذف شدن هستند و دانشجویان جدید با پایش ۶۰درصدی رشته ها در حال جذب خواهند بود.

وی گفت: ۶ مدرسه مهارتی و کاربنیان در البرز  توسط دانشگاه آزاد کرج ایجاد شده و در نظر داریم این مدارس را به ۱۰ مدرسه افزایش دهیم که با آموزش های تخصصی با مقطع تحصیلی دیپلم در حوزه شیرینی و آرد دانشجو جذب می‌کنند.

کلانتری به اخذ مجوز دانشکده بین المللی در کرج اشاره کرد و گفت: این دانشکده با ۶۰۰ دانشجوی خارجی از کشورهای عراق، افغانستان و سوریه کار خود را شروع خواهد کرد. تصمیم داریم جذب تعداد دانشجوی خارجی را تا ۳هزار نفر افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد البرز در مورد ایجاد دانشکده های موضوعی، گفت: با توجه به توان تخصصی استان البرز برای ایجاد دانشکده رشته هنر و معماری مجوز گرفته شده و برای رشته های خانواده های ایرانی و اسلامی و نو ترکیب‌ها که رشته جدید با گرایش بالا در حوزه های مختلف است نیز اخذ مجوز در حال پیگیری است.

به گفته کلانتری مقررات جدیدی راجع به عفاف و حجاب دانشگاهی نیز قرار است در تمام دانشگاه‌های آزاد کشور و از جمله استان البرز اجرایی شود.

رئیس دانشگاه آزاد البرز گفت: برای هر دانشکده میز خدماتی ایجاد شده است که مراجعات به مراکز آموزشی را کاهش دهد.

کلانتری همچنین علاوه قول مساعد برای ایجاد تهویه داخل کلاس های دانشگاه، تاکید کرد برای سرویس نقلیه داخلی و تردد دانشجویان بین دانشکده ها نیز اتوبوسی از شهرداری کرج خریداری شود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.