البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
X

استمرار طرح ملی داناب، نسلی مسئولیت پذیر نسبت به آب پرورش می‌دهد

استمرار طرح ملی داناب، نسلی مسئولیت پذیر نسبت به آب پرورش می‌دهد


به گزارش ایلنا از البرز، احمدرضا فیروزی امروز (یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب با عنوان اینکه طرح ملی داناب به دنبال نهادینه کردن فرهنگ مصرف درست آب در حوزه دانش‌آموزی است، اظهار کرد:  باید تلاش کنیم بینش و درک عمیق و درستی از اهمیت آب و نقش مصرف بهینه آن در تداوم حیات بشری در قشر دانش‌آموزان به عنوان آینده‌ساران این مرز پرگهر شکل دهیم.

وی با بیان اینکه داناب برای مخاطب دانش آموزان مقطع متوسطه اول اجرا می شود، افزود: قطعا این گروه، یکی از بهترین و مستعدترین افراد جامعه هستند و در واقع این طرح برای نوجوانانی اجرا می شود که درک بهتری از موضوعات انتزاعی مثل آب زیرزمینی دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه استمرار اجرای طرح داناب، در آینده نزدیک نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر نسبت به آب پرورش خواهد داد، گفت: آموزش های داناب، به دنبال ایجاد یک تصویر منسجم از مسئله آب و راه های کمک به نجات آن در ذهن دانش آموزان است لذا توجه ویژه به مخاطب هدف کودک و نوجوان ضمن آموزش پذیری قوی از اثرگذاری بالایی نیز بر خانواده و گروه همسالان برخوردار است.

فیروزی با بیان اینکه این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ برای ۶ هزار نفر از دانش آموزان استان البرز با موضوع محوری ” آب‌های زیرزمینی، نادیدنی را دیدنی کنیم” اجرا می شود، ادامه داد: از آنجا که آب های زیرزمینی دور از چشم ما و در زیرزمین قرار دارند، حفاظت و نگهداری و توجه به ظرفیت و محدودیت آن ها حائز اهمیت است.

این مسئول با اشاره به اینکه طرح داناب براساس شیوه نامه های ارسالی شرکت مدیریت منابع آب ایران در استان ها اجرا می شود، خاطرنشان کرد: گسترش آموزش‌های آبی و ارتقاء سواد آبی، یکی از مولفه ‌های کلیدی در مدیریت پایدار منابع آبی است. امری که نیاز به روش‌شناسی و مطالعات تخصصی دارد تا از اقدامات تبلیغاتی فاصله گرفته و بتواند اثربخشی و کارایی مناسبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح بخشی از مهمترین موضوعات کلیدی حوزه آب معرفی می شوند، افزود: چرخه آب، محدودیت منابع آب، وضعیت آب در ایران، آب های سطحی، مصارف آب در ایران، آب مجازی، بستر و حریم آب و سیلاب از جمله موضوعاتی است که در این طرح به آن پرداخته می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ مابین شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش البرز اشاره و تصریح کرد: این تفاهم نامه با هدف آموزش هماهنگ در جهت آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و مشارکت برای مصرف بهینه آب مابین شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش البرز منعقد شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.