البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
X

شهردار، اختلافات پروژه های عمرانی را از مسیر قانونی، حل و فصل کند

شهردار، اختلافات پروژه های عمرانی را از مسیر قانونی، حل و فصل کند


به گزارش ایلنا از البرز، حسین مهاجری در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه رسمی شورا خطاب به شهردار اظهار کرد: در دو موضوع ادعاهای پیمانکاران و مدیریت پیمان در پروژه های عمرانی و  مدیریت منابع انسانی اشکالاتی به مجموعه شهرداری وارد است لذا در پروژه های عمرانی به علت نقص در فرآیند تهیه اسناد مناقصه و عقد قرارداد یا نقص درفرآیند مطالعات، فرصت ادعاهای (کلیم های) متعدد پیمانکاران، علی الخصوص در پروژه های کلان مدیریت شهری به وجود می آید. این موضوع هر ساله منجر به تضییع بیت المال و تاخیر در بهره برداری پروژه های عمرانی می شود. 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج افزود: البته بررسی و مدل حل و فصل ادعاهای پیمانکاران هم خود چالش های جدی دارد، حل اختلافات در پروژه های عمرانی بر اساس قانون آیین نامه معاملات شهرداری تهران تسری به کلانشهرها (مصوب سال ۹۰) با تشکیل هیئت حل اختلاف کمیسیون ماده ۳۸ انجام  می شود در حالی که این روزها شاهد هستیم تحت تاثیر فشارهای بیرونی در برخی از پروژه های کلان عمرانی با ادعاهای چند صد میلیاردی پیمانکاران، مسیر حل اختلاف از طریق فرآیند ماده 38 منحرف شده است. 

مهاجری بیان کرد: این موضوع باعث سئوالات و  ابهاماتی می گردد که چگونه و با چه مدلی این توافق در حال انجام است؟ آیا این توافق بستر قانونی غیر از ماده 38 دارد؟ افرادی که قرار است به توافق برسند براساس چه بستر قانونی اجازه توافق دارند؟ چگونه قرار است از هرگونه زد و بند یا شبهه  فساد در هر مرحله جلوگیری شود؟ 

عضو شورای شهر کرج بیان کرد: آقای شهردار این سئوالات نیاز به پاسخ قانونی و مستدل دارد و از شما انتظار است که حل و فصل اختلافات پروژه های عمرانی از طریق مسیر قانونی انجام پذیرد!

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.