البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۰
X

آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق / کاهش ۲۱ درصدی طلاق طی یک سال گذشته

آغاز طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق / کاهش 21 درصدی طلاق طی یک سال گذشته


به گزارش ایلنا از البرز، محمدجواد کاظمینی در اولین جلسه کمیته تخصصی کنترل و کاهش طلاق در سال 1402 بر تعامل دستگاه‌ها در خصوص اجرای برنامه‌های کنترل و کاهش طلاق تاکید و اظهار داشت: سال گذشته با تلاش‌های صورت پذیرفته و راه اندازی مراکز جدید ۲۱ درصد کاهش ثبت طلاق در استان داشتیم.

در این نشست محورهای هفتگانه برنامه ملی کنترل و کاهش طلاق، اهمیت و ضرورت اجرای طرح بهبود و مراقبت از روابط خانواده در ۵ سال اول زندگی مشترک طرح تحکیم بنیان خانواده و کنترل و کاهش طلاق در استان با محوریت بهزیستی استان ارائه و مقرر شد تا تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های در راستای پیشبرد بهینه طرح با بهزیستی به عنوان دستگاه اصلی مجری طرح همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

همچنین موضوع اختصاص یک درصد از بودجه دستگاه‌ها مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به برنامه‌های پیشگیری و کنترل طلاق در زمینه‌های مشاوره و آموزش بررسی و عملیاتی شدن آن مورد تاکید قرار گرفت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پیگیری و نظارت بر تحقق این موضوع تعیین شد. 

کاظمینی بر ارتقا کمی و کیفی دوره‌های آموزش و مشاوره اجباری قبل از ازدواج توسط دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد و در این راستا مقرر شد، دانشگاه در این خصوص برنامه ریزی و اقدام کند.

این نشست با حضور محمدی سیرایی معاونت آسیب های اجتماعی، توکلی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان و نمایندگان ارگان‌ها ودستگاه‌های معین و همکار طرح کنترل و کاهش طلاق برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.