البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
X

لزوم ورود ابزارهای نوآوری دانش بنیان به منطقه ویژه اقتصادی پیام/حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با نرخ رشد بیشتر

لزوم ورود ابزارهای نوآوری دانش بنیان به منطقه ویژه اقتصادی پیام/حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با نرخ رشد بیشتر


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در ادامه سفر استانی به البرز در فرودگاه پیام حاضر شد.

وی ضمن بازدید از باند فرودگاه پیام از نزدیک از آشیانه هواپیماهای آموزشی دیدن کرد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان، جلسه و نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت‌های منتخب داشت ‌و ضمن شنیدن نظرات و دغدغه‌های تولید و اقتصادی آنها قول حمایت داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به جغرافیای اقتصادی البرز و دسترسی نیروی انسانی ویژگی خاص این استان، اشاره کرد و‌ گفت: منطقه ویژه پیام با توجه به اینکه در البرز واقع شده تمام ویژگی های البرز را دارد و امتیاز برتر آن همان منطقه ویژه است.

دهقانی فیروز آبادی گفت: در دنیا، فرهنگ جدیدی در حال توسعه است و آن این است که مناطق ویژه نوآوری را توسعه دهند. زمانی تجارت و بازرگانی منطقه اقتصادی حائز اهمیت بود اما امروز که شیوه های ارتباطات تغییر کرده است بسیاری از ابزارهای بازرگانی که قبلا ویژه بود امروز دیگر امتیاز گذشته را ندارد. 

وی تاکید کرد: امروز لازم است ابزارهای نوآوری دانش بنیان را به منطقه ویژه اقتصادی وارد کرد و در این صورت به منطقه نوآوری اقتصادی تبدیل خواهد شد.

معاون ریاست جمهوری ادامه داد: با همت مدیرعامل منطقه اقتصادی پیام و سایر مسئولان این مجموعه و با توجه به نزدیکی کامل فرهنگ و تجربه کاری که سراغ داریم، رشد سرمایه گذاری ویژه در منطقه پیام خواهیم داشت و امیدواریم در یایان دولت سیزدهم شاهد منطقه ای باشیم که قابل عرضه در دنیا باشد.

فیروزآبادی در ارتباط با قوانین ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: باید این قوانین را با کمک خود شرکت های دانش بنیان ارتقاء داد. 

وی افزود: با توجه به تجربیات دهه اخیر، ضعف ها پوشانده و نقاط قوت تقویت می شوند لذا کلیات بر این مبناست که نظام ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان‌ به جای اینکه صرفا بر فرایندها متمرکز باشد به ورودی و خروجی ها متمرکز شود و ابعاد و اندازه حمایت از دانش بنیان ها به نوع کار انجام شده ارتباط دارد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در این رقابت شرکت‌هایی که عملکرد بهتر و نرخ رشد بهتری داشته باشند قطعا مورد حمایت بیشتر قرار گرفته اما این مشروط به آن است که اقتصادهای بزرگ دانش بنیان ایجاد شود.

اکبر قنبرپور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز در نشست هم اندیشی دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با مدیران عامل شرکت های دانش بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل این منطقه و با حمایت معاون ریاست جمهوری در پیام شاهد اتفاقات جدید توسعه اقتصادی دیجیتال خواهیم بود.

وی با اشاره به نشست مدیران شرکت های دانش بنیان افزود: امروز علاوه بر مجموعه دولتی حاضر در نشست، شرکت های دانش بنیان چهار مجموعه اعم از شرکت های منطقه ویژه پیام، شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری این مجموعه دعوت شدند.

قنبرپور گفت: پارک فتوا از جمله پارک های تخصصی ذیل وزارت ارتباطات است و مدیران این مجموعه در نشست امروز حضور دارند. همچنین از شرکت شهرکهای صنعتی استان دعوت شد و تعداد قابل ملاحظه از مدیران حاضر در نشست هم اندیشی از شهرکهای صنعتی هستند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.