البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

رشد تولید ملی علاج کار است / باید به‌شدت با عوامل تضعیف‌کننده تولید برخورد کرد / روز کارگر فرصتی برای شنیدن انتظارات کارگران

رشد تولید ملی علاج کار است / باید به‌شدت با عوامل تضعیف‌کننده تولید برخورد کرد / روز کارگر فرصتی برای شنیدن انتظارات کارگران


به گزارش ایلنا از البرز، آیت الله حسینی همدانی در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز‌ به شعار سال جاری با محوریت رشد تولید پرداخت و اظهار داشت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در تولید یکی از سیاست‌های اعلامی و اعمالی است که بسیار مهم و اساسی است.

وی به اهمیت و لزوم «تعیین اولویت‌های تولید» در استان البرز پرداخت و گفت: استان البرز در تولید برخی از کالاها و خدمات راهبردی و فعالیت‌های صنعتی ضروری کشور ظرفیت بالایی دارد که می‌توان با تعیین اولویت‌های تولید در استان و پرداختن به این مهم نقش مهمی را برای رشد تولید ایفا کرد.

امام‌جمعه کرج به لزوم «افزایش انگیزه تولید» اشاره و تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که فعالیت‌های نامولدی که هزینه‌دار هستند، کنار گذاشته شود و مانع از سوداگری آنان شویم و بدانیم که افزایش تولید و اثربخش بودن تولید وقتی است که کارهای نامولد به‌صرفه نباشند.

آیت‌الله حسینی همدانی از «شفافیت رقابت و بهبود محیط کسب‌وکار» و «ارتقا امنیت سرمایه‌گذاری» از دیگر عوامل اثرگذار در رشد تولید به‌خصوص در استان البرز نام برد و عنوان کرد: فضای سرمایه‌گذاری و محیط کسب‌وکار باید مناسب باشد تا افراد به میدان بیایند و چرخه تولید فعال شود.

وی با اشاره به لزوم «ارتقا تأمین مالی تولید»، گفت: متأسفانه اغلب بنگاه‌های اقتصادی در کشور بانک محور هستند و به بانک‌ها وابستگی دارند لذا در جهت تأمین مالی باید شرایطی را فراهم کرد و درآمدهای ماندگاری را به وجود آورد که وابستگی به بانک وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اهمیت «جلوگیری از ورود کالای قاچاق» و «مدیریت واردات»، گفت: باید مسئولان به این دو مهم اهتمام و اهمیت ویژه‌ای بورزند.

آیت‌الله حسینی همدانی به سایر عوامل رشد تولید اشاره کرد و گفت: «حمایت از سرمایه‌گذاری»، «پرداخت انواع تسهیلات ارزی و غیر ارزی»، «معافیت‌های منضبط مالیاتی» و «ارائه امکانات تشویق‌کننده» ازجمله عوامل رشد تولید است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نام‌گذاری ۱۶ سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، گفت: دشمن با تمام قوا روی مسائل اقتصادی تمرکز کرده و این امر اهتمام جدی تمام مسئولان جهت مقابله با این جنگ همه‌جانبه اقتصادی را می‌طلبد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه رشد تولید ملی علاج کار است و رفاه عمومی در سایه رشد تولید ملی خودش را نشان می‌دهد، گفت: باید به‌شدت با عوامل تضعیف‌کننده تولید برخورد کرد و مسئولان استانی باید راهبرهای اجرایی این مهم را در استان برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در خاتمه به لزوم حمایت از تولید داخل و کالاهای ایرانی پرداخت و گفت: خوب است مسئولان شرایطی را برای تبلیغ ارزان و حتی رایگان کالاهای ایرانی به‌خصوص در سطح استان البرز فراهم کنند.

در ابتدای این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و تعدادی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.