البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
X

مدیران منابع طبیعی و‌ جهادکشاورزی همان ابتدا با تصرف اراضی برخورد کنند

مدیران منابع طبیعی و‌ جهادکشاورزی همان ابتدا با تصرف اراضی برخورد کنند


به گزارش ایلنا از البرر، ذبیح الله خدائیان در جریان سفر به شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اینکه مسئولیت یک فرصت برای خدمت به خلق است، بیان کرد: مدیر نقش بسیار مهمی در امور دارد، گفت: درست است که مدیر یک نفر است اما یک مجموعه را مدیریت می کند برخی مواقع یک مدیر با عملکرد خود باعث تسهیل در کارها و افزایش رضایتمندی می شود زیرا آن مدیر فکر و انگیزه داشته و باعث روان شدن کارها شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مهمترین مسئله کشور اقتصاد است، بیان کرد: ایشان در جلسه با مسئولان نظام فرمودند که اگر مشکل اقتصادی مرتفع شود بسیاری از مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و… نیز رفع خواهد شد.

وی از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین موضوعاتی یاد کرد که شرایط اقتصادی در آن دخیل است و یادآور شد: مسئولان می توانند با اقدامات خود، اقتصاد را سروسامان بدهند و‌در این راستا باید تمام مجموعه ها دست به دست هم بدهند تا این مشکل حل شود.

خدائیان با بیان اینکه اگر همه به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات حل می شود؛ تاکید کرد: دلیل اینکه سرمایه گذار حاضر به سرمایه گذاری در یک استان و شهر نیست موانعی است که برای سرمایه گذاری پیش پای او گذاشته می شود.

وی با انتقاد از برخی از مسئولان که حاضر به همکاری برای صدور مجوزهای الکترونیکی نیستند؛ ادامه داد: باید کار را برای سرمایه گذاری تسهیل کنیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: چرا یک طرح و پروژه ای آغاز می شود و سالها طول می کشد به سرانجام برسد؟ کجای کار لنگد می زند؟ در این راستا ضرورت دارد نظارت ها بیشتر باشد.

وی با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم اظهار کرد: مردم رقیب مسئولان نیستند باید شرایطی را فراهم کرد که مشارکت مردم افزایش یافته و سرمایه گذاری صورت گیرد که این امر رونق تولید را به‌ همراه دارد.

وی خواستار شناسایی آسیب ها شد و از مسئولان خواست با شناسایی به موقع چالش ها از وقوع آن ها پیشگیری کنند.

خدائیان در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات شهرستان ساوجبلاغ اشاره کرد و‌ خواستار دقت لازم در حوزه آپارتمان سازی و تعاونی های مسکن شد و گفت: از همین ابتدا زیرساختهای اولیه را فراهم کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

وی به مسئولان این شهرستان توصیه کرد که تا زمانی که جانمایی دقیق انجام نشده و طرح جامع وجود ندارد زمینی واگذار نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی از تغییر کاربری ها ادامه داد: به اعتقاد بنده برخی از این تغییر کاربری ها ناشی از ترک‌فعل مدیران است نباید اجازه داد که زمین زراعی به مسکونی تبدیل شود و باید با اقدام به موقع با افراد سودجو برخورد و از همان ابتدا از وقوع جرم و تخلف پیشگیری کرد.

وی تاکید کرد: ما اجازه می دهیم دو‌ الی سه طبقه ساخته شود بعد می گوئیم رییس دادگستری و دادستان چاره اندیشی کنند چرا مدیران منابع طبیعی و‌ جهادکشاورزی همان ابتدا برخورد نمی کنند بعد مدیران ما افتخار می کنند که اراضی زراعی را پس گرفتیم اصلا چرا اراضی ملی تصرف شده بود؟

خدائیان با اشاره به شرح وظایف سازمان بازرسی کل کشور از بازرسی استان البرز خواست پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند و از همان ابتدا از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه برخی از مدیران اهل کار و ریسک هستند؛ گفت: ما باید از مدیران پاکدست و توانمند حمایت کنیم.

 وی با اشاره به معرفی و برخورد قاطعانه با مدیران ضعیف بر حمایت از مدیران توانمند تاکید کرد.

خدائیان در خصوص ترک فعل ها نیز گفت: اگر در منطقه ای تصرف اراضی زیاد است به طور حتم در آن منطقه مدیران ذی ربط به وظایف خود عمل نکرده اند از این رو ‌سازمان بازرسی کل کشور برخورد با ترک فعل مدیران را در دستور کار خود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان البرز تاکید کرد: در سفرهای استانی به موضوع تولید توجه ویژه ای شده است و بنده به نمایندگی از رییس قوه قضاییه به این شهرستان آمده ام و به طور حتم موارد مطرح شده پیگیری خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.