البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

آغاز نهمین جشنواره ملی لاله های کرج با بیش از ۴۰۰ هزار شاخه لاله

آغاز نهمین جشنواره ملی لاله های کرج با بیش از ۴۰۰ هزار شاخه لاله


به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، نهمین جشنواره لاله های کرج در دهمین روز از فروردین ماه سال ۱۴۰۲ در باغ گلها واقع در بوستان چمران کرج افتتاح شد.

نهمین جشنواره لاله‌ها با حضور مهرداد کیانی شهردار کرج، تعدادی از اعضای شورای ششم و مدیران شهری این کلانشهر کار خود را آغاز کرد.

نهمین جشنواره لاله با ۲۰۰هزار لاله

مهرداد کیانی شهردار کلانشهر کرج که در افتتاح جشنواره گلها حضور داشت در گفت و‌گو با ایلنا، اظهار داشت: با توجه به پیگیری شبانه روزی همکاران شهرداری و سازمان سیما منظر و‌فضای سبز شهری کرج، سعی و تلاش خواهیم کرد در مدت برگزاری جشنواره لاله ها رضایت علاقه مندان جلب شود.

کیانی در ارتباط با لاله های جشنواره سال ۱۴۰۲ گفت: پیاز لاله هایی که از کشور هلند وارد شده از کیفیت مطلوب برخوردار بوده و نتیجه آن شکوفایی لاله های زیبا و متنوع در باغ گلها است.

شهردار کرج یادآور شد: با توجه به کاشت واریته های متنوع لاله، بیش از ۲۰۰هزار پیاز لاله ‌و ۲۰۰هزار گلهای بهاری در مساحتی حدود ۷هکتار کاشته شده که امیدواریم مورد پسند و رضایت شهروندان شهر کرج و مسافران نوروزی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط گردشگری و جذب مسافران نوروزی در شهر کرج، اظهار داشت: با توجه به افتتاح جشنواره لاله ها که امروز دهم فروردین برگزار شد، پیش بینی می شود این جشنواره تا روز بیستم فروردین ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به احتمال تمدید زمان برگزاری جشنواره لاله های کرج، ضمن یادآوری استقبال بازدیدکنندگان در سالهای قبل، گفت که چنانچه وضعیت جوی شهر کرج مساعد باشد و گلها طراوت خود را حفظ کنند، زمان جشنواره تمدید خواهد شد.

لاله ها زمان برگزاری جشنواره را تعیین می‌کنند

علیرضا عاقلی سرپرست سازمان سیما منظر ‌و فضای سبز شهری شهرداری کرج نیز که میزبان جشنواره لاله های کرج بود به ایلنا گفت: در حاشیه نهمین جشنواره لاله ها که در باغ گلهای بوستان چمران افتتاح شد، نمایشگاه هایپر گل نیز دایر است که در اولین روز جشنواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

وی با اشاره به ویژگی نهمین جشنواره لاله ادامه داد: کاشت گلهای فصلی در کنار گلهای لاله وجه تمایز این جشنواره نسبت به جشنواره های سالهای قبل است.

عاقلی در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره امسال نسبت به سال‌های قبل زودتر شروع شد به ایلنا گفت: زمان برگزاری و حتی مدت زمان جشنواره را لاله ها تعیین می‌کنند لذا به شرایط آب و هوایی شهر کرج مرتبط است. امسال اگر زمان افتتاح دیرتر برگزار می‌شد، ممکن بود عمر لاله ها کوتاهتر از زمان جشنواره باشد.

وی گفت: شرایط مساعد آب و هوایی در روزهای گذشته باعث شد که حدود ۷۰درصد لاله ها‌ شرایط مطلوبی داشته باشند. لاله های نشکسته نیز در روزهای آتی شکوفا خواهند شد لذا زمان برگزاری جشنواره لاله ها از روز دهم تا بیستم فروردین مناسب بود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تقارن با ماه رمضان علاوه بر زیباسازی محوطه از المان ‌و پلاکاردهایی نیز استفاده شده که شرایط معنوی نیز ایجاد کند. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخش‌های مختلفی از جمله برگزاری جشن و جُنگ‌های شاد و سایر برنامه‌های جنبی نیز در طول این جشنواره اجرا خواهد شد.

نهمین جشنواره لاله‌های شهر کرج هر روز از ساعت ۱۱ الی ۲۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.