البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

تلاش همگانی برای نجات پلنگ زخمی بی نتیجه ماند + فیلم

تلاش همگانی برای نجات پلنگ زخمی بی نتیجه ماند + فیلم


فرشاد اربابی که به همراه اکیپ های امداد و زنده گیری در عملیات نجات پلنگ زخمی، حضور داشت در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: صبح‌ روز جمعه مورخ دوازدهم اسفندماه ۱۴۰۱، طی گزارش حضور پلنگ آسیب دیده در باغات روستای واریان، ماموران محیط زیست استان البرز به همراه تیم تخصصی امداد و نجات حیات وحش سریع به محل اعزام شدند.

او افزود: در مشاهدات اولیه وضعیت پلنگ به دلیل شدت جراحات در اندام حرکتی، شکستگی فک و دندان ها، زخم‌های سر و دست ها که منجر به خونریزی شده بود وخیم اعلام شد.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات افزود: در وهله اول ماموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری نیروهای انتظامی اقدام به تخلیه کامل محیط و دور کردن اهالی و کوهنوردان کردند و پس از بررسی های لازم با هماهنگی دامپزشکان سازمان محیط زیست و متخصص بیهوشی، پلنگ با دز کم دارو توسط اکیپ های زنده گیری مقید و با کمک اهالی روستا به خودروی امداد منتقل شد.

اربابی گفت: متاسفانه به رغم تلاش های اکیپ های امداد به دلیل شدت جراحات و خونریزی پلنگ زخمی که طی روزهای گذشته داشت، این حیوان قبل از رسیدن به بیمارستان تلف شد و لاشه پلنگ برای تهیه عکس های رادیولوژی و انجام آزمایشات و نمونه برداری های بیولوژیکی و بافت های داخلی به مرکز تیمار حیات وحش البرز منتقل شد.

رئیس سازمان مردمی حفاظت از حیوانات یادآور شد: امداد و نجات حیوانات خصوصا گونه های وحشی در استان البرز طی سالهای گذشته مسیر رو به پیشرفتی را سپری می‌کند. اینکه مردم با کمک مسئولان برای حفاظت محیط زیست و حیات وحش، دغدغه دارند و احساس مسئولیت می‌کنند، جای امیدواری دارد.

اربابی تاکید کرد: عملیات امداد پلنگ واریان بخش آسارا در مقایسه با عملیات های مشابه طی سال های گذشته در دیگر استان‌های کشور تفاوت جشمگیری داشت .اهالی و مردم با اطلاع به‌موقع و‌ حس مسئولیت پذیری بالا، حضور سمن های تخصصی مردمی در کنار ارگان های دولتی و به کارگیری تجهیزات لازم از جمله تغییرات چشمگیر است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.