البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
X

لزوم توانمند سازی محله‌های کم برخوردار/گسترش ارتباط با بخش خصوصی برای جبران محدودیت اعتبارات دولت

لزوم توانمند سازی محله‌های کم برخوردار/گسترش ارتباط با بخش خصوصی برای جبران محدودیت اعتبارات دولت


به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در سی و پنجمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، پس از اخذ گزارش مدیر محله کمتر برخوردار خرمدشت در کمالشهر، اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در خصوص این محله باید از سوی مدیران مربوطه پیگیری شود و طبق برنامه ریزی دقیق نسبت به حل آنها اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: ساماندهی فاضلاب، تامین امنیت بواسطه افزایش نیروهای فراجا، پیش بینی مدرسه و حل مشکل سرایدار های مدارس، تعیین تکلیف خانه ها و اراضی فاقد سند، ارتقا زیرساخت های بهداشتی درمانی، تفرجگاهی، ورزشی و… از جمله مواردی بود که از سوی مدیر مربوطه مطرح شد.

این مسئول تاکید کرد: شهرداری ها باید محل های مشخصی برای ذبح بهداشتی تامین کنند تا مردم بتوانند به بهترین شرایط از این محل ها استفاده کنند.

وی افزود: اعتبارات دولتی محدودیت دارد بنابراین باید خلاقیت داشته باشیم و از ارتباطات خود در سطوح مختلف در بخش های خصوصی و دولتی استفاده و بهره برداری کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه مدیران باید با بازدید های میدانی در محله ها از مشکلات آگاه شوند و برای حل آنها اقدام کنند، گفت: استان البرز از ظرفیت های فراوانی برخوردار است که می توان آنها را احصا و به بهره برداری رساند.

وی افزود: باید از ظرفیت خیرین نهایت استفاده را داشته باشیم چراکه این افراد خیرخواه درصدد انجام اقدامات انسان دوستانه هستند و فرصت ها را غنیمت می دانند.

عبداللهی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل گری بمنظور آگاهی بخشی مردم در بافت های فرسوده احیا و فعال شوند، اضافه کرد: ساماندهی و نوسازی بافت فرسوده باید پس از نشستی تخصصی با حضور شهرداران استان و مدیران مربوطه به صورت عملیاتی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: طرح استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان در تمامی محله های استان اجرایی شود و مردم اقدامات را لمس و مشاهده کنند.

استاندار البرز گفت: تمامی درآمد های حاصل از ارزش افزوده برای شهرداری ها باید صرف پروژه های عمرانی و تامین ماشین آلات در محله های کم برخوردار شود.

وی افزود: شهرداری ها باید از این روند گزارش دهند و ظرف مدت کوتاهی شاهد تحقق اهداف و برنامه ها باشیم.

استاندار البرز گفت: فرمانداران و مدیران استان باید به موضوعات محله ها تسلط داشته باشند و طبق برنامه و با اولویت بندی، نسبت به رسیدگی به آنها اقدام کنند.

عبداللهی با بیان اینکه مجموع جرائم استان طی سالی که گذشت ۶ درصد کاهش یافت، تاکید کرد: فرمانداران با هدف‌گذاری کاهش ۳۰ درصدی جرائم در استان باید برنامه ریزی کنند که ایجاد کلانتری، افزایش پلیس و نگهبان محله در محله ها، جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از جمله این اهداف محسوب می شود.

وی افزود: فرمانداران و شهرداران استان باید برنامه های خود را در خصوص محله های ۶۶ گانه کم برخوردار استان اعلام کنند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.