البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
X

ضرورت به کارگیری اقتدار پلیس راهور برای اعمال قانون با متخلفان رانندگی

ضرورت به کارگیری اقتدار پلیس راهور برای اعمال قانون با متخلفان رانندگی


به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج با بیان این که یکی از دستگاه های همکار در امر مدیریت شهری ایجاد نظم دهی در جریان زندگی شهروندان مجموعه زحمت کش پلیس راهور است، اظهار داشت: پلیس راهور از جمله وظایفی که دارد هدایت ترافیکی،اعمال قانون در امر تخلفات حین رانندگی در سطوح معابر شهری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل اضافه کرد: راهور ارتباط کاری نزدیکی با مجموعه شهرداری‌ها دارد و شهرداری کرج هم در سنوات متعدد گذشته نگاه ویژه به خدمات و حمایت های جدی این دستگاه داشته است.

وی افزود: در رابطه با وضع ترافیکی فعلی و مراجعه شهروندان و تذکر مکرر اصحاب رسانه در امر ترافیک سطوح شهر، یکی از مسائلی که امروز باید به آن توجه کرد، جلوگیری از پارک دوبل و سوبل، تخلفات حین رانندگی، عدم رانندگی بین خطوط، عدم اعمال قانون و تاخیر در ارسال پیامک و مخصوصا طرح ترافیکی زوج و فرد است که می تواند حداقل 20درصد ترافیک را کاهش دهد. متاسفانه با عدم اقتدار کافی در امر اعمال قانون در این موضوع که متولی آن پلیس راهور است روبرو هستیم.

دبیر کمیسیون شهرسازی و معماری از پلیس راهور در اجرای طرح های ترافیکی دقت بیشتری را خواستار شد و افزود: مجموعه طرح های ترافیکی از جمله زوج و فرد، یک طرفه کردن معابر و همچنین طرح های دائمی ترافیک، ناظر و مجری آن پلیس راهور است که معمولا مدیریت شهری تسهیل گر و با کمک و تصویب مجموعه شورای ترافیکی شهرستان و استان بعد از کارشناسی و نظرات مشاوران به سرانجام می رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل با بیان این نکته که پلیس راهور در این زمینه باید اقتدار خود را بیشتر حفظ و مدنظر قرار دهد گفت: انتظار می رود در ایام پایانی سال که ترافیک به دلیل خرید های ماهانه، پایان سال وترددهای مورد نیاز شهروندان افزایش یافته پلیس راهور ضمن مراعات شهروندان بتواند با اقتدار کامل با متخلفان اعمال قانون انجام دهد و تسهیلات را برای شهروندان ایجاد کند.

رحیمی در پایان یادآور شد: حمایت و همراهی مدیریت شهری از دستگاه‌های خدمات رسان منوط به همکاری، انجام وظیفه و تلاش بیشتر در راستای رفاه حال شهروندان کرج است.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.