البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
X

کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در استان البرز اجرایی شود

کشت دانش بنیان و مصرف بهینه آب در استان البرز اجرایی شود


به گزارش البرز نیوز از البرز، مجتبی عبداللهی در قرارگاه امنیت غذایی و دانش بنیان استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با خرد جمعی به اهداف و برنامه های مشترک و تعریف چند اقدام اساسی بعنوان محور برنامه های حوزه امنیت غذایی استان برسیم.

عبداللهی گفت: باید میزان بهره وری را در کشاورزی افرایش دهیم چراکه افرادی در استان هستند که با تکنولوژی های نوین، تولیدات کشاورزی را در سطح افزایش مضاعفی داده اند.

وی افزود: امور را باید عملیاتی و اجرایی دنبال کنیم چراکه پژوهش های بسیاری صورت گرفته و باید با استعدادهای استان تطبیق دهیم و به نتیجه نزدیک شویم.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد بر روی چند محصول اساسی مورد نیاز مردم تمرکز کنیم و تولید و بهره وری را افزایش دهیم.

وی گفت: این قرارگاه نیازمند یک کارگروه مصرف بهینه آب است تا با بهره گیری از دانش روز و ابزارهای نوین به کمترین میزان مصرف آب برسیم.

عبداللهی افزود: بازچرخانی آب و استفاده از آب های سطحی در کشاورزی می تواند بیش از ۱۰  درصد مورد نظر صرفه جویی آب را همراه داشته باشد.

وی گفت: ضرورت دارد که فعالان اجتماعی برای آگاهی بخشی در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب وارد عمل شوند و کمپین هایی برای این منظور ایجاد شود.

عبداللهی افزود: سند آمایش بخش کشاورزی استان در مسیر اجرا قرار گیرد و چند موضوع اساسی از این سند به شکل خاص عملیاتی شود.

وی گفت:  ساماندهی چاه های استان و مدیریت مصرف از منابع زیرزمینی از سوی متولیان امر مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار البرز افزود: کشاورزان باید در حوزه های مختلف کشت و مصرف آب، آموزش ببینند و افراد موفق تشویق و حمایت شوند.

 


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.