البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
X

افزایش ۶میلیون مترمکعب مصرف گاز در ۵ روز اول زمستان در البرز منطقی نیست/اعمال بسته های تشویقی و تنبیهی برای مشترکان گاز شهری/گاز ۳۲ اداره پرمصرف البرز قطع شد

افزایش ۶میلیون مترمکعب مصرف گاز در ۵ روز اول زمستان در البرز منطقی نیست/اعمال بسته های تشویقی و تنبیهی برای مشترکان گاز شهری/گاز ۳۲ اداره پرمصرف البرز قطع شد


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، سیدرضا غفاریان در جمع خبرنگاران ضمن تشریح وضعیت مصرف گاز خانگی و صنعتی در استان، بر مصرف بهینه گاز توسط شهروندان و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص به عنوان یک ضرورت برای جلوگیری از قطعی و کمبود گاز طی روزهای سرد فصل زمستان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: همزمان با آغاز موج سرما در استان البرز میزان مصرف گاز مشترکان خانگی نیز سیر صعودی داشت که به توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، طرح تعرفه گذاری پلکانی برای مشترکان پرمصرف اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز افزود: مشترکان خانگی می توانند با پوشش مناسب فصل سرما، نسبت به رعایت الگوی مصرف اقدام کنند چراکه این صرفه‌جویی در مصرف گاز از افت فشار و یا حتی قطعی گاز جلوگیری خواهد کرد.

غفاریان تاکید کرد: کاهش ۲ تا ۳درجه از دمای همیشگی منزل، تنظیم دما بر اساس استاندارها، خاموش کردن وسایل گرمایشی در مواقع غیرضروری در مدیریت مصرف گاز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پاداش برای کم مصرف‌ها

مدیرعامل شرکت گاز البرز با اشاره به مشوق‌های مصرف بهینه گاز، اظهار کرد: هر یک واحد صرفه‌جویی گاز از سوی مشترکین منجربه اعمال سه درصد تخفیف خواهد شد.

وی ادامه داد: پر مصرف‌ها با توجه به افزایش پلکانی بهای گاز، جریمه خواهند شد. در این ارتباط تعرفه مشترکان پرمصرف در بخش خانگی از پلکان ۴ به بعد افزایش بهای گاز یافته است و این تغییر تعرفه در صورتحساب‌های مشترکان اعمال خواهد شد.

غفاریان ادامه داد: تعرفه مشترکان با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته و صورتحساب آنها مشابه سنوات قبل خواهد بود و مشترکان کم مصرف که در فصل سرما، مصارف آنها حداکثر ۷۰ درصد الگوی متعارف مصرف (سقف پله ۳ جدول پلکانی) باشد، گازبهای آنها صددرصد رایگان محاسبه می شود.

پیشنهاد کاهش ساعات اداری مطرح شد

وی، خواستار رویکرد آموزش و اطلاع رسانی در خصوص صرفه جویی در مصرف گاز توسط شهروندان شد و افزود: طی جلسات استانی اهمیت صرفه جویی مصرف گاز به مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای دولتی اعلام شد.

غفاریان ضمن اینکه خواستار مدیریت بهینه انرژی در دستگاه‌ها و ادارات استان شد، اضافه کرد: تعطیلی روزهای پنجشنبه و یا تغییر و کاهش ساعات اداری به مسئولان استانی پیشنهاد شد که در شرایط افزایش مصرف و افت فشار گاز در نهایت با صلاحدید مدیران استانی، تصمیم گیری شود.

گاز ۳۲ اداره پرمصرف استان البرز قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز از قطع شدن گاز ۳۲ اداره و نهاد دولتی پرمصرف این استان خبر داد و گفت: این ادارات در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری مصرف بالای گاز داشتند.

وی با عنوان اینکه مصرف بهینه گاز در شرکت گاز نیز اعمال می شود و پرسنل نیز موظف به رعایت کاهش دمای محیط کارشان هستند، افزود: شرکت گاز البرز موظف به پایش ادارات استان است و اداراتی از مصرف گاز شهری محروم خواهند شد که طی بازرسی مشخص شود مصرف بهینه ندارند.

غفاریان با اشاره به اینکه پایش های شرکت گاز برای ادارات پر مصرف ادامه دارد،‌ اظهار کرد: بازرسان شرکت گاز استان موظف به بازرسی از ادارات هستند و در صورت مشاهده مصرف بی‌رویه و نامحسوس با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند و اداراتی که مصرف بالای گاز دارند از این پس گاز آنها قطع خواهد شد.

این مدیر با تاکید بر خاموش کردن وسایل گرمایی ادارات یک ساعت قبل از اتمام وقت اداری، گفت: در ادارات با توجه به پوشش کافی پرسنل و ارباب رجوع، دمای رفاه حدود ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در ادارات مناسب است که باید حتما رعایت شود.

لزوم کاهش ۵۰درصدی مصرف گاز در صنایع

غفاریان با تاکید بر اینکه قطعی گاز در مصارف خانگی نداریم، ادامه داد: در بخش صنعتی نیز قطعی گاز نداریم اما از صنایع درخواست شده با توجه به اوج مصرف گاز در فصل زمستان با رعایت الگوی مصرف ۵۰درصد از مصرف خود را نسبت به دیگر فصول سال کاهش دهند.

وی با اشاره به افزایش مصرف ناگهانی در استان البرز به مصرف پنج روز اول زمستان سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: این مصرف از روز اول دی با ۱۸ میلیون مترمکعب به ۲۴ میلیون مترمکعب در روز پنجم دی ماه افزایش یافت که از این مقدار افزایش، ۴ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و ۲ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی بود که عمدتا برای مصارف گرمایشی مصرف شد.

وی با اشاره به اهمیت گاز در صنعت گفت: تولید برق در نیروگاه نیز به گاز نیاز دارد و در صورت کاهش افت گاز و عدم تامین گاز در این بخش با قطعی برق نیز روبرو خواهیم شد.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.