البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
X

در ناآرامی اخیر رانندگان حمل بار ، تجمعات اعتراضی نداشتند/حل و فصل مشکلات سهمیه سوخت بر اساس پیمایش و شارژ به موقع

در ناآرامی اخیر رانندگان حمل بار ، تجمعات اعتراضی نداشتند/حل و فصل مشکلات سهمیه سوخت بر اساس پیمایش و شارژ به موقع


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، غلامحسین دغاغله امروز در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری که با حضور استاندار البرز، مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان و جمعی از مسئولان البرز، برگزار شد، اظهار کرد:  در حمل و نقل جاده ای، تمرکز به سمت هوشمندسازی قرار گرفته است چراکه این مجموعه بزرگ به شکل سنتی قابل مدیریت و پیشرفت نخواهد بود مگر اینکه با بکارگیری از فناوری های نوین و آی.تی به سمت توسعه حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران استان حاضر شد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

دغاغله در پاسخ به خبرنگار البرز نیوز مبنی بر تأیید صحت اعتراضات اخیر رانندگان جاده ای، گفت: در ناآرامی های اخیر هیچ اعتصاب و اعتراضی از طرف رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور گزارش نشده است.

وی با تاکید بر لزوم حل و فصل مشکلات رانندگان حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت: کارگروهی تحت عنوان پایش حمل و نقل با ریاست وزیر راه تشکیل شده و اعضای آن نیز دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور از جمله شرکت پخش فرآورده های نفتی، وزارت صمت، سازمان حمایت و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و تشکل های صنفی و خانه حمل و نقل کشور حضور دارند که با طرح مشکلات از طرف دستگاه‌های متولی، راه حل مناسب ارائه می شود.

تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش

دغاغله در رابطه با بحث سوخت رانندگان گفت: از ۵ سال گذشته، تخصیص سوخت بر اساس “پیمایش” راه اندازی شد. یعنی هر تعداد راننده بر اساس اسناد کار خود که در سامانه ثبت می شود، کیلومتر وسیله حمل بار تبدیل به پیمایش سوخت می شود و در کارت سوخت راننده شارژ می شود و این مورد هر ۱۵ روز اتفاق می افتد.

این مسئول ادامه داد: بر اساس نوع وسیله حمل بار، مدل، سن و عملکرد آن، میزان سهمیه ها متفاوت است و تحت عنوان سهمیه عملکرد نیز معرفی شده است که در مقابل کار انجام شده، سوخت دریافت می کنند.

دغاغله تصریح کرد: به تازگی مشکلاتی در رابطه با نبود سوخت در جایگاه و یا صحیح نبودن کیلومتر شمار مطرح بود که جلسه ای برگزار و بررسی موردی صورت گرفت و از تشکل‌های صنفی تقاضا شد مستندات موارد محاسبه نشده ارائه شود که مشکل آنها برطرف شود.

وی به شارژ سهمیه دو هفته گذشته در کارت سوخت رانندگان اشاره کرد و گفت: مقرر شد سهمیه‌ها با مدت کوتاه و شارژ به موقع انجام شود و با بررسی هفته گذشته مشکل سوخت تا حدود زیادی مرتفع شده است.

وی در ارتباط با سهمیه لاستیک و روغن و لوازم یدکی که دغدغه رانندگان حمل و نقل جاده ای است، اظهار کرد: توزیع روغن در پایانه‌ها انجام شده است که بر اساس کارکرد، سهمیه بندی می شود. برای لاستیک و لوازم یدکی، متولی دیگری دارد که در کنار سازمان های ذیربط هستیم.

فعالیت ۵۰۰هزار راننده حمل و نقل جاده‌ای در کشور 

وی گفت: تعداد ناوگان حمل‌ونقل باری کشور ۵۶هزار دستگاه است و تعداد رانندگان بار و مسافر بالغ بر ۵۰۰هزار نفر است. همچنین ۱۴هزار اتوبوس و مینی‌بوس و سواری نیز در بخش حمل و نقل مسافر بین شهری فعالیت دارند. 

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزاد راه‌های کشور تصریح کرد: ۹۰درصد از بار و مسافر کشور از طریق جاده هدایت می شوند لذا مشکلاتی نیز وجود دارد ولی برای حل این مشکلات تعامل هایی نیز ایجاد شده است.

ساخت آزادراه‌ها عمدتا با مشارکت بخش خصوصی است

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به دو دسته از آزادراه‌ها اظهار داشت: یکسری از آزادراه‌ها دولتی و بخشی خصوصی ساخته شده است که عمده آزادراه‌های کشور مربوط به بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: ۴۰ آزادراه‌ در سطح کشور داریم که ۱۷ آزاد راه دولتی و مابقی مشارکتی با بخش خصوصی است. طول کل آزادراه‌ها ۲هزار و ۷۹۳ کیلومتر است که از این تعداد ۸۴۰ کیلومتر دولتی و مابقی مربوط به بخش خصوصی می شود.

وی در ارتباط با فعالیت مجتمع های رفاهی بین شهری گفت: تعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی که در جاده های کشور بهره‌برداری شده ۹۵۲ مجتمع خدمات رفاهی است که در حال بهره برداری است. تعداد ۵۷۰ مجتمع نیز تا پایان سال در سطح کشور به بهره برداری می رسد. و حدود هزار مجتمع قابل بهره‌برداری راهداری است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.