البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
X

ثبت بیش از ۶هزار فرصت شغلی کمیته امداد البرز در سال جاری/ایجاد اشتغال خانگی با ارائه تسهیلات و آموزش رایگان مهارت افزایی

ثبت بیش از ۶هزار فرصت شغلی کمیته امداد البرز در سال جاری/ایجاد اشتغال خانگی با ارائه تسهیلات و آموزش رایگان مهارت افزایی


به گزارش خبرنگار البرز نیوز از البرز، محمد محمدی فرد امروز در نشست خبری با اشاره به تحریم های تحمیلی اظهار داشت: این تحریم ها جامعه هدف کمیته امداد و تعامل با حوزه های حاکمیتی به نفع محرومان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است اما تلاش شده با حداقل امکانات، حداکثر امدادرسانی به نیازمندان صورت بگیرد.

وی افزود: کمیته امداد البرز طی سنوات گذشته بر اساس جذب حداکثری کمک های مردمی و شناسایی ظرفیت ها و هدایت افکار عمومی به نفع مساعدت بیشتر، راهبردهای داشته است و این روند از فرایند خوبی برخوردار است.

این مسئول گفت: از سال ۹۶ طی ۶ سال اخیر، مراکز نیکوکاری استان البرز از ۱۸مرکز با رشد ۲۰برابری به تاسیس۴۲۱ مرکز نیکوکاری رسیدیم که هدف این مراکز شناسایی خانوار نیازمند و پاسخگویی به نیاز مردم در محلات و مناطق مختلف استان است.

وی به اجرای طرح استعداد شناسی مهارتی و حمایت از توانمندی اشتغال خانوار نیازمند اشاره کرد و تصریح کرد: اجرای این طرح به رفع نیازهای معیشتی خانواده های تحت پوشش و تامین مایحتاج آنها کمک می کند. همچنین برای مشکلات تامین مسکن مددجویان، ودیعه هایی به صورت امانی یا تسهیلات بلاعوض و وام قرض الحسنه ارائه شده است.

محمدی فرد در پاسخ سوال البرز نیوز مبنی بر سهم اشتغال کمیته امداد در استان البرز گفت: سهم اشتغال هدف گذاری شده در سال جاری ۱۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در نظر گرفته شده که در ۸ ماه گذشته بالغ بر ۶هزار و ۴۷۰ نفر اشتغال ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: اشتغالزایی کمیته امداد در رتبه دوم دوم بعد از سازمان صنعت معدن و تجارت استان قرار دارد که معادل ۲برابر عملکرد سال گذشته بوده که با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه اشتغال انجام شده است.

محمدی فرد با عنوان اینکه احتمال می رود بیش از صددرصد سهم فرصت شغلی، اشتغالزایی در البرز ثبت کنیم، ادامه داد: برای تامین ابزار و تجهیزات در راستای ایجاد مشاغل خانگی، تسهیلاتی معادل ۱۰۰میلیون تومان پرداخت می شود. همچنین مساعدت هایی برای آموزش رایگان برای کسب مهارت افزایی مددجویان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

وی با عنوان اینکه در البرز ۲۸هزار خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، اظهار داشت: استان البرز در مجاورت پایتخت با ۸۰ تا ۱۰۰هزار نفر افزایش جمعیت روبروست که بخشی از این جمعیت مهاجرت دوم خود را از پایتخت به سمت استان البرز انجام داده اند که در این راستا برای تامین نیاز خود دچار مشکل می شوند.

این مسئول با اشاره به حمایت های کمیته امداد در سال جاری گفت: کمک به بیماران صعب العلاج، خدمات تامین ما به تفاوت هزینه های درمان قرض الحسنه درمان، پرداخت هزینه های اضطراری به مددجویان، پرداخت ۳ میلیارد تومان هزینه درمان، خرید ۹۷ مورد مسکن، ۲۱۰ نوسازی مسکن، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات وام تحصیلی طی ۸ ماه گذشته انجام شد.

محمدی فرد با عنوان اینکه تا پایان سال ۹۸، تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد البرز خانه دار شده اند، افزود: ۶ هزار و ۲۰۰ خانوار ایتام و محسنین، هفت هزار و ۷۰۰ دانش آموز و ۶۸۰ دانشجو از سوی کمیته امداد استان البرز حمایت شده اند.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.