البرز نیوز

البرز نیوز

آخرین اخبار استان البرز و شهر کرج
امروز: ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
X

رهایی ۴ محکوم به قصاص در آبان ماه با تلاش شورای حل اختلاف استان البرز

رهایی ۴ محکوم به قصاص در آبان ماه با تلاش شورای حل اختلاف استان البرز


به گزارش البرز نیوز، حسین فاضلی هریکندی با تقدیر از تلاش شورای حل اختلاف استان البرز در پرونده‌های صلح و سازش، بیان کرد: با اقدامات انجام شده توسط کارکنان شورای حل اختلاف استان، تنها در ماه گذشته در چهار پرونده قصاص، شاهد گذشت اولیای دم و بازگشت محکومان به زندگی بودیم.

وی افزود: از چهار پرونده منجر به سازش در پرونده قصاص، یکی در شهرستان چهارباغ بود که قبل از آغاز فرایند رسیدگی به پرونده در محاکم کیفری استان رضایت اولیای دم اخذ شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در سه پرونده دیگر یکی از محکومان به قصاص خانمی بود که به اتهام مشارکت در جرم از سال ۹۸ در بند نسوان ندامتگاه فردیس تحمل کیفر می‌کرد، تصریح کرد: با ابراز ندامت و پیشمانی وی، تلاش اعضای شعبه ۱۳ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه فردیس برای اخذ رضایت اولیای دم آغاز و در آبان ماه سال جاری به نتیجه رسید.

وی با اشاره به اینکه در دو پرونده دیگر، محکومان در انتظار اجرای حکم قصاص بودند، گفت: این دو پرونده با تلاش اعضای شعبه ۲ شورای حل اختلاف مستقر در ندامتگاه مرکزی کرج به رضایت اولیای دم منجر شد؛ در یکی از این پرونده‌ها، اولیای دم در لحظه اجرای حکم از حق قصاص خود گذشته و اعلام رضایت کردند.

فاضلی هریکندی با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان البرز برای تقویت فرهنگ صلح و سازش و اصلاح ذات البین، از رهایی ۱۱ محکوم به قصاص از ابتدای سال جاری خبر داد و اظهار کرد: قطعا در کنار تلاش‌های مجدانه و دلسوزانه اعضای شورای حل اختلاف استان، گذشت اولیای دم از حق قصاص مهمترین نقش را در این فرهنگ‌سازی و موفقیت داشته است.


انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

طراحی و اجرا : کرج وب
هر گونه کپی برداری از طرح قالب یا مطالب پیگرد قانونی خواهد داشت ، کلیه حقوق این وب سایت متعلق به البرز نیوز است.